A néma eladónak (silent salesman) is nevezett csomagolást kommunikációs szakemberek a „tekintet-kommunikáció” műfajába tartozónak sorolják, mert kommunikál a vevőkkel. Kommunikál a formájával, színeivel, asszociációt keltő képeivel. A figyelemfelkeltés a tömegtermékek piacán elengedhetetlen, a több ezer tételből álló árukínálatból ki kell emelkedni valahogy. Önmagában a csomagolás persze nem tud kitűnni, csak akkor, ha a polcra való kihelyezés is partner ebben. Továbbá a csomagolás hordozhatja a promóciós felhívásokat, vagy ráerősíthet a más csatornákon folyó reklámozásra is.
A jó csomagolást fel lehet ismerni a reklám megtekintése után. kapcsolatban áll a hirdetésekkel mind a szövegezésben, megjelenésben és promóciók kapcsán. Az életérzés, amit eladunk a csomagoláson is meg kell jelenjen. (csomagolas.blog.hu)
Az egyéni megjelenésű termék nem csak a boltban vonhatja magára a figyelmet, hanem akár vásárlás után is, a szatyorból kikandikálva.
Olyan csomagolásokat mutatok most meg, amelyek még a vírusmarketingre is esélyesek, mert ötletességük miatt némelyik viccesebb darab képét megosztják egymással a fogyasztók.
Elsőként egy több szempontból is jól kitalált sajtcsomagolás. 1. Mit keres a ceruza a sajtok között - megnézem. 2. praktikusan forgácsolja a sajtot, ahol csak szeretném

És még egy ceruzás ötlet: törölközők ceruzának álcázva.

Kevésbé gusztusos téma, látványos megjelenítés, pattanások elleni tabletták csomagolása.

A hajcsatból "fésült frizurát" a tervező

Zöld tea, fogyasszuk pohárból, hogy lássuk a madárkát

Ha valakinek kezébe nyomnak egy ilyen farönköt, mondjuk születérnapi ajándékul, valószínűleg igen meglepődik, ráadásul duplán

Vonnegut Dollhouse CD, stílusosan babaházban kiadva

A praktikus chipses doboz, egy mozdulattal kínálótálkává válik

Ecsetek és pamacsok, szakállak és bajuszok
Lásd rózsaszínben a világot!
Gyomor formájú ablakkal ellátott szatyor.

Paskold az (üveg) fenekét!

Manósipka, biztosan mosolyt csal a vásárló arcára ez a kis rajz.

És ha evés után megszomjaztunk, egy emlékeztető víz: a fogyáshoz megfelelő mennyiségű folyadékpótlás kell!
És egy játékos ital, szó szerint kivirágzik az üveg, mire kiviszi a pincér

Még egy alakformáló termék, mindjárt motivál a formájával.

Végezetül egy csábos termék a kenyérpultról
