Új sorozatot szeretnék ezzel a cikkel elindítani azokról a dolgokról, amik a Facebook kommunikációban és marketingben fontosak lehetnek, saját tapasztalataimat és mások tudását összegezve.
Ami rég motoszkál a fejemben, hogy mennyire érik meg a "vásárolt" lájkok. Ez
Az általa törzslájknak nevezett t pust lehet a legértékesebbnek tekinteni, a rajongói oldalak tekintetében, hiszen itt a gomb megnyomását lojalitásának kifejezésére használja az adott márka vagy személy iránt.
Megkülönböztet még kölcsönös, tudatos, jótékony, felkért, közös. ön-és, kapcsolatlájkot,is. Van még két olyan fajtája a Varga Ákos féle csoportos tásnak, amit még külön kiemelnék.
Az egyik a nyerő lájk, azaz a nyereményjátékban való részvételért adott lájk, aminek szintén nincs sok köze a valódi lojalitáshoz, érdeklődési körhöz pedig úgy lehet közel teni, hogy a nyereménytárgy vagy szolgáltatás ahhoz kötődjön, ami leginkább közel t az oldal jellegéhez.
A másik amit külön szeretnék megeml uszájlájk, ami tulajdonképpen kikényszeríti a lájkot ahhoz, hogy a felhasználó hozzáférhessen egy tartalomhoz. Varga Ákos szerint azonban a kikényszerített lájkokat a felhasználók közel fele azonban nem a tartalom elismeréséért teszi meg.
Összefoglalva: a törzslájkra érdemes törekedni, lehet nyerő vagy muszájlájkot gyűjteni, de lájkot vásárolni inkább látványos, mint hasznos.
És önmagában a lájk a népszerűséghez, a tényleges ügyfelek eléréséhez és megtartásához nem elég, még sok mindent érdemes figyelembe venni, de ez már a következő írás témája lesz.