Lehet, hogy a marketingesek egy része meg fog kövezni azokért a gondolatokért, amiket most leírok, de nem baj. A vélemény szabad.
Szóval a jó Facebook oldalnak van egy titka szerintem, a szeretet. Különösen igaz ez a kézműves kis vállalkozásokra, apró családi manufaktúrákra.
A követőinkre ne potenciális pénzforrásként tekintsünk, hanem mindenekelőtt az embert lássuk, tiszteljük és szeressük. Lehet, hogy furcsa gondolat, de könnyebb úgy gondoznunk az oldalt - szándékosan használom a gondozás szót - hogy arra gondolunk első sorban, hogy tetszeni fog-e a tartalom és okoz-e valamiféle örömöt. Például a kép gyönyörködteti a szemet, az idézet megérinti a lelket. Persze nem kell csak ilyen dolgokat posztolni, nem kell "nyálasnak" lennie az oldalnak, létezik arany középút.
Azt hiszem egy hangulatos, érezhetően szeretettel készült oldal sokkal jobban vonzza a látogatót.
A kisvállalkozások esetében nem feltétlenül az akció ad el, hanem az egyediség, az, hogy valami személyre szólóbbat tudunk adni, a vásárló akár közvetlenül a termék készítőjétől kérdezhet.
Megoszthatunk a termékeken kívül műhelypillanatokat, kérdezhetünk a követőinktől az új ötleteink kapcsán.
Ja és a játék. Az emberi természetből adódóan szeret játszani és szeret nyerni. Érdemes játékot hirdetni, de körültekintően. Erről majd egy következő bejegyzésben részletesebben is írok, mert külön bejegyzést igényel.
Képek: pinterest.com
Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Facebookon is: Marketingmoments