A felmérések szerint a vásárlást befolyásoló egyik legfontosabb tényező webshopoknál a kép és csak azt követi a részletes leírás. Nekem is meggyűlik a bajom a termékfotózással, mert ez is egy külön szakma, de szorgalmas gyakorlással elfogadható eredményt tudunk elérni. Érdemes a fotós oldalakon olvasgatni kicsit, jó ötleteket kaphatunk a háttérről, világításról.
Érdemes lehet a képet ellátni a logónkkal vagy nevünkkel. Ez segít az ismertség növelésében és a visszaélések megelőzésében is, én inkább az előbbire alkalmazom, nem szeretem ha a termékre rácsúszik a felirat, de ezt mindenki maga döntheti el. Az alábbi képre egyszerűen PowerPointban raktam rá a feliratot.
Feldobhatjuk a képeinket úgy is, ha kollázst készítünk. Erre számos ingyenes lehetőség is van a hálón, én leggyakrabban a fotor.com és befunky.com oldalakat használom, itt már az ingyenes lehetőségekkel is csinos kompozíciókat rakhatunk össze. A kollázs nem csak termékfotókból állhat. Egy termék mellé odakerülhetnek a vele harmonizáló képek, főleg a színvilág lehet meghatározó. De az elkészítés lépéseiből is összeállhat a nagy kép.
Ez egy karácsonyi előtti kép a Facebook oldalamról.
Érdemes két stílusú képanyagot készíteni, az egyik a webshopba, ahol letisztult a háttér, a fókusz a terméken van, és néhány "hangulatképet" amit a Facebookon és az Instagramon tudunk inkább használni. A közösségi felületek szerintem megkívánják a kreatívabb tálalást, főként egyedi termékek esetében.