Marketingmoments

Játékszervezés, alapok

2016. február 19. 09:39 - Marketingmoments

Egyértelműen az a véleményem, hogy játékot szervezni ėrdemes, nem véletlen, hogy a nagy márkák is élnek ezzel az eszközzel. De a játék megszervezése igėnyel némi körültekintėst, hogy nehogy kellemetlenség,  vita vagy büntetés legyen belőle.
Nézzük most a Facebookon lebonyolítható játékot.
gift.jpgElső dolog a megfelelő ajándék, vagy ajándékok kiválasztása. Ha kisebb terméket készítünk vagy forgalmazunk, akkor egyszerű a dolgunk, a nyeremény lehet termék (egy vagy több) vagy nyereménycsomag. De soha ne nézzük le rajongóinkat, ne legyen nevetségesen kicsi a tét (egy nyalókáért ne várjunk lájktengert). Ha nagyobb értékű a termékünk, adhatunk pl. kedvezménykupont, de itt se legyünk nagyon szűkmarkúak. Szolgáltatás esetén is szóba jöhet a kupon, vagy egy ingyen szolgáltatás, profiltól függően.
Ha kitaláltuk mit sorsolunk, döntsük el hány napos legyen a játék (10 nap körül talán a megfelelő, vagy kevesebb).
Az igazán kényes pont a miként.
Legyen világos a részvétel feltétele, mit kell tenni, ki vehet részt benne (pl. csak belföldi vagy külföldi magánszemély is játszhat), lehet-e valamivel duplázni az esélyt. Legfrissebb tapasztalataim alapján azt is érdemes jelezni, hogy mi jár kizárással. Azt is meg kell adnunk, hogy majd hogyan választunk nyertest. A sorsolást javaslom, amihez én általában a random.org oldalt használom.
A Facebookon a szimplán lájkold és oszd meg játékok nem minősülnek szabályosnak. Érdemes valami csavart tenni a történetbe: egy kérdést, tippelést, amiből még esetleg hasznos következtetésekre jutunk.
Ha megjelöltük a sorsolás napját, ha egy mód van rá, ragaszkodjunk hozzá. Ha sorsoltunk, tegyük közzé a nyertes nevét, a továbbiakat egyeztessük inkább üzenetben.
Az a legjobb, ha a nyertes a nyeremény átvétele ír néhány szót az oldalunkra.
Hogy milyen gyakran élünk ezzel az eszközzel, az rajtunk múlik. Jellemző, hogy a játékok fellendítik az oldal forgalmát, emelik a lájkolók számát. Figyeljük meg az arányokat, mérlegeljünk, hogy mit enged meg a zsebünk. A játék, mint a marketingeszközök többsége hosszabb távú befektetés is.
Sok sikert!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr238403224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása