Marketingmoments

Reklámok és csomagolások a nagyvilágból

2014. március 03. 15:44 - Marketingmoments

A szokásos szemezgetővel jelentkezek újra. Kicsit körülnézve a nagyvilágban ötletes, jó megoldásokat lehet találni a reklámra és különösen a csomagolásra.

Mindjárt itt van egy tetű elleni sampon: "Könnyen jön, könnyen megy" szlogennel.

r5.jpg

"Keresd a tanárt!"  Öregedés elleni termékcsalád

r4.jpg

Mennyi minden gyűrhet ráncokat egy férfihomlokra!  De a Nivea hozza a megoldást!

r1.jpg

r2.jpg

r3.jpg

Ezt egy kicsit hatásvadásznak tartom, és olyan kérdéseket összegek egy mondatban, ami talán összetettebb. "Ha ignoráljuk az otthoni erőszakot, akkor mi is a részesei vagyunk" üzeni a plakát.

r6.jpg

Térjünk vissza valami vidámabb felé, jöjjön néhány vicces csomagolás.

r7.jpg

Személyes kedvencem ez a balerinás csomagolás

r9.jpg

De szeletelhetünk egy kis pegazust is, aminek a bal és jobb szárnyát gondosan külön-külön csomagolták be

r8.jpg

Végül pedig egy haláli pia

r10.jpg

Szólj hozzá!

Újratervezés

2014. január 02. 11:15 - Marketingmoments

sepr.jpgBoldog és sikeres új esztendőt mindenkinek!

Az év eleje a(z) (újra)tervezés időszaka. Nem árt újragondolni, leporolni az eddigi megközelítését az üzletünknek, a marketingünknek. Érdemes friss energiát adni az ismertetőknek is. Ehhez szeretnék egy tippet adni a mostani posztban.

Ha eddig csak tényszerű adatokat közöltünk, még ha azok mégoly jók is, közelítsünk a vevő szemszögéből is. Minden eladásra váró terméknek vannak termékjellemzői, előnyei különbség, amelyek feltüntetése elengedhetetlen és olyan haszna, amit a vevő értékel. Helyezzük a hangsúlyt a haszonra a termék tulajdonságai helyett.
Ez nem azt jelenti, hogy mostantól a webshopunkban csak az előnyök szerepeljenek, nagyon fontosak a pontos paraméterek, mert hiányos adatok alapján nem tud dönteni a vásárló, de egészítsük ki azzal, hogy miért jó a vevőnek a termék.

A különbség a két megközelítés között az, hogy az egyik egy lecsupaszított termék, a másik viszont szimbólum, élethelyzetbe, szokásokba, érzelmekhez fűződő történetekbe illesztett termék.

Például egy e-könyv olvasónál a technikai paraméterek mellett érdemes kiemelni, hogy hány könyv cipelésétől mentesíti a tulajdonost a készülék. Kívánsága szerint akár több tucat kedvenc vagy fontos könyv lehet nála, és mindez néhány dekagrammot nyom csupán. Elfoglalt, sokat utazó vásárlóink minden bizonnyal értékelni fogják ezt a kényelmi funkciót. De előny lehet az is, hogy az olvasott szöveg nagyítható, amit - bármennyire is szeretem a hagyományos könyvet - nyomdatermékek esetében nem kivitelezhető.

Nézzünk úgy a termékünkre, hogyha mi lennénk a vásárlóink, milyen előnyt nyújtana nekünk a saját árunk. Megvan? Akkor gyorsan adjuk hozzá a termékleíráshoz!

Szólj hozzá!

Csodajárgányok, avagy a guruló reklám

2013. december 12. 15:59 - Marketingmoments

Egyre több figyelemfelkeltő megoldásra van szükség a reklámzajban, hogy kitűnjünk. Jó, ha felmatricázzuk az autónkat, de azt gyakorlatilag minden vállalkozó megteszi, sablonosan, vagy ötletesebben, de ez már olyan gyakori, hogy a napi több tucat felmatricázott jármű nem ragadja meg a figyelmünket, nem fotózzuk le, nem mesélünk róla a barátainknak, hogy mit láttunk. Persze nem minden vállalkozás tud megengedni magának egy extrém járművet, de most mégis mutatok egy csokorra valót, ami esetleg beindíthatja az alkotó képzeletet.

 

a10.jpg

a14.jpg

a13.jpg

a18.jpg

a17.jpg

a5.jpg

a7.jpg

a2.jpg

a8.jpg

a6.jpg

a11.jpg

a12.jpg

a15.jpg

a16.jpg

a19.jpg

a20.jpg

a3.jpg

a4.jpg

1 komment
Címkék: reklám autó

Saját bőrén tanul az ember

2013. november 05. 15:35 - Marketingmoments

elek_blog.jpg  Ma csak egy rövid kis bejegyzést írok, amiben nem mentegetőzni akarok, csak beszámolni, hogy miért maradtam el az írással ennyi ideig. Aki foglalkozik marketinggel és blogokkal, azt tudja, hogy nem lenne szabad ennyi ideig nem publikálni semmit, hiszen így könnyen elveszíthetjük az olvasókat. De azt is megtanulja az ember, hogy sok-sok feladat mellett nehéz a blogra is időt szakítani. Immár megértem a kifogásokat, amikor valaki panaszkodik, hogy nincs ideje a cég mellett a bloggal is foglalkozni. Érdekes, hogy amikor "bértollnokként" kell írnom, akkor is más, hiszen az munka, a saját blog pedig mindig várhat. 

Mostanában többek között egy webshop építésével voltam elfoglalva,ami pedig arra jó, hogy kitapasztaljam azt, hogy aktuálisan ingyenes tárhelyen, minimális ráfordítással hogyan lehet létrehozni egy jól működő webes áruházat. Látni szeretném,hogyan veheti fel a versenyt az ingyenes felület a fizetős, esetenként százezres nagyságrendű internetes boltokkal. Már most azt tudom javasolni a kezdő vállalkozóknak, hogy első nekifutásra ne öljenek bele több ezer forintot a tárhelybe, mert egy kis türelemmel és odafigyeléssel remekül el lehet indulni. Segítségre így, úgy is valószínűleg szüksége lesz azoknak, akik nem a neten töltik a mindennapjaikat, hanem a saját szakmájukban kiemelkedőek, de így legalább a tárhelyen komoly pénzeket megspórolni. A jól célzott Facebook reklámok, illetve a "linkfarmokon" való elhelyezés is olcsó, mégis hatásos módja az új oldal ismertségnövelésének. A webshop lassan elkészül teljes egészében,  és a fejlődéséről, a friss tendenciákról rövidesen írok egy esettanulmányszerűt, kezdő vállalkozóknak.

Szólj hozzá!

Emberkísérlet, avagy vintage gyógyszerreklámok

2013. szeptember 30. 16:07 - Marketingmoments

A különböző csodaszereket már évszázadok óta hirdetik. A világon először 1906-ban fogadtak el a gyógyszerek reklámozását szabályozó törvényt, ezt megelőzően  a címkén az információk a teljességének és pontosságának  csak a gyártó őszintesége és  fantáziájának gazdagsága szabott határt. Azokban az években még megkérdőjelezhető elektromos készülékeket, a Coca-Colát és a kígyó olajat értékesítettek drogériákban és az értékesítők, hogy  meggyőzzék a vásárlókat  a gyógyszerek hatékonyságáról, különféle mutatványokat és trükköket vetettek be, valamint a homályos ál-szakkifejezésekkel próbálták kábítani a potenciális vásárlókat.
Természetesen a reklám sem maradhatott ki a fegyvertárukból. A következőkben egy csokor reklámot mutatok a 19 század végének és a 20 század elejének terméséből.

vin1.jpg

vin2.jpg

"A gyermekek és felnőttek híznak, mint a sertések; 20 éve a piacon, tavaly eladott másfél millió palack tonik" hirdette  a 19.század 70-es éveiben a plakát. A tonik Edwin Wiley Grove révén került forgalomba,  a malária megelőzésére és a tünetek megszüntetése. Az italt Párizsban - nem a francia fővárosban, hanem egy kisvárosban  Tennessee államban - találták fel, és a fő hatóanyaga a kinin volt.

Groove tonikja tényleg enyhítette a malária tüneteit, de a megelőzésként teljesen haszontalan volt. Ennek ellenére Groove  több millió a palackot adott el, míg a termékét nem nyomta el a híres Coca-Cola.

vin4.jpg"Egy finom és egészséges ital. Enyhíti a fáradtságot, elengedhetetlen a férfiak - üzletemberek, tanárok, diákok és a sportolók- számára. Megszünteti a fizikai és mentális kimerültséget. A hölgyek kedvenc itala, megszünteti a szomjúságot és a rosszkedvet. " - állította egy régi Coca-Cola reklám.

vin3.jpg

vin5.jpg

vin6.jpg

"Egy kígyó olaj alapú kenőcs  - a leghatékonyabb eszköz a fájdalom és a sántaság ellen. Kúrálja a reumát, neuralgiát, isiászt, lumbágót, ficamokat és fogfájást, ajánlott fagyás, zúzódások, láz és rovarcsípések ellen. Alkalmazható az emberek és a háziállatok kezelésére . " - írja a készítmény kitalálója Stanley Clarke.

Az 1906-ben elfogadott reklámtörvény lényege azonban  a fogyasztók védelme volt az olyan gazemberek ellen, mint Stanley Clarke. Azt ígérte, hogy a kenőcs hogy megszabadít a több tucat betegségtől, és azt állította, hogy a gyógyszer előállításához felhasznált olajat kínai csörgőkígyókból vonták ki. Az elemzések azonban hamar kimutatták, hogy egyetlen kígyónak sem volt köze a termékhez, és Stanley Clarke hatalmas pénzbírsággal fizetett a hazugságaiért.

vin7.jpg

És íme egy még ma is divatos termék, a fogyasztó krém. "Csodafegyver a fogyáshoz - tiszta,  hűs és  frissítő krém külső használatra. Nem zsíros vagy olajos, szagtalan, nem szükséges diétázni és a testmozgásra sincs szükség. A normál alakot 30 alakalom alatt visszaállítja cizellált sziluetthez 60 alkalom szükséges. Alkalmas a fürdőben való használatra is. "A pontos összetételét a mai napig nem ismerik, de teljesen feleslegesnek az elhízás elleni küzdelemben. Az ilyen szerek eladását a törvény nem törvény szabályozta, a gyártók nem tüntették fel a csomagoláson az összetételt.

vin8.jpg

És most egy eszköz. "Állszűkítő - a fiatalos ovális arc visszatér, ha húzza a húrt. Megelőzési és megszünteti tokát a nyaki nyirokcsomók intenzív masszírozásával."

19. és 20. század fordulóján a New Yorkban élő professzor, Eugene Mack találta fel  a "csoda álla-csökkentőt", azt ígérete, hogy nem csak  a tokát csökkenti, de üdébb lesz tőle a bőr, hogy javítja a nyak formáját és kontúrját, valamint a ráncokat is  eltávolítja. Ez volt az egyike több száz, ha nem ezer, a teljesen haszontalan eszköznek, amelynek népszerűségét  a titokzatos "technika" határozta meg, és a fogyasztók orvosi tudatlansága.

vin9.jpg

Árultak még rózsaszín tablettákat sápadt embereknek, amiben legalább némi vasat ki tudtak mutatni, de nem hatott olyan csodaszerként, ahogy hirdették.

A végére hagytam a legmeghökkentőbb terméket, a végbéltágítót.

vin10.jpg

" A legjobb orvosság az aranyér és a székrekedés kezelésére - végbél tágító . Segíti a természetes folyamatokban a krónikus székrekedés és aranyér esetén.. Kapható az orvosi eszköz boltokban . Bővítők tömör gumiból  készültek és négy méretben kaphatók . "

Ez talán az egyik legsúlyosabb példája egészségügyi írástudatlanságnak a lakosság körében.  A gyártó azt állította, hogy a végbél tágító a természetesen tornáztatja a belső medence izmait, és így hatásos  eszközként szolgál az aranyér  megelőzésére és kezelésére. A tárgyalás 1940-ben a következő ítélettel végződött: végbél tágító  helyrehozhatatlan károkat okozhat a betegnek  és a termelési betiltották. Az 1906-os törvény a  volt az első lépés, hogy betiltsák ezeket embertelen és minden bizonnyal káros emberkísérleteket, de mint láthatjuk még közel  egy harminc évvel a törvény bevezetése után is volt példa a próbálkozásokra.

Forrás:fresher.ru

Szólj hozzá!

Zaporozsec a szafarin

2013. szeptember 12. 14:55 - Marketingmoments

Aki nem először jár errefelé, az már biztosan felfedezte, hogy meglehetősen vonzódom a régi reklámokhoz. Találtam egy nagyon érdekes összeállítást, ráadásul olyan témában, ami kicsit meglepő volt számomra, mert nem igazán gondoltam arra, hogy a szovjet, valódi kommunista érából származó, és mégis a "züllött" nyugatnak szánt reklámokat találok majd. Talán másnak is érdekes lesz ez a kis gyűjtemény, nem csak nekem okozott meglepetést. Különösen a Zaporozsec a szafarin tetszett nagyon, azzal is kezdem a sort.

 sz15.jpg

sz13.jpg

sz2.jpg

sz1.jpg
sz10.jpg

sz11.jpgsz9.jpg

sz8.jpg

sz4.jpgsz6.jpg

sz3.jpg

sz16.jpg

sz5.jpg
sz7.jpg

sz12.jpg
sz14.jpg

sz17.jpg
sz18.jpg

sz19.jpg

sz20.jpg

sz21.jpg

sz22.jpg

sz23.jpg

sz24.png
sz25.png

sz26.jpg
sz27.jpg

sz28.jpg

 A képek forrása: http://www.fresher.ru

Szólj hozzá!

Már megint a spamek

2013. szeptember 11. 10:48 - Marketingmoments

funkyspam.jpgHosszú kihagyás után újra van kapacitásom írni. Sok volt a különböző feladat mostanság és bár fejben sokszor megfogalmazódott a fejemben egy-egy bejegyzés, nem maradt időm leírni őket. Most újra tudok friss megbízásokat vállalni és felmérni hány lépést szaladt előre mellettem az online világ némely szeglete.

  Azt örömmel láttam, hogy a spamek különböző formája továbbra is virágzik. Történetesen egy ismerősöm esküvője is szeptember 14-én lesz, nem csodálkoztam, amikor esküvői meghívó érkezett erre a napra. A tartalma pedig alább:

Kedves Barátaim!

Szeretettel meghívunk benneteket a 2013.
szeptember 14.-én tartandó esküvőnkre. Tudjuk,
hogy az idő szorít, ezért is engedjétek meg,
hogy néhány nászajándék ötlettel szolgáljunk :)

Szerintünk magatoknak is találtok valamit az
alábbi rengeteg kuponos, kedvező ajánlat
közül, úgyhogy ne fogjátok vissza magatokat!

És itt következne a link...

Na, milyen alkalom nem volt még kihasználva? Volt már gyászjelentés, lopáskár, most esküvő. Jöhet még értesítő a baba érkezéséről, keresztelői meghívó, szülinapi meghívó.

Az első ilyen még nagyot szólt, de a többi hasonmás csak kicsiket pukkantgat.

A másik mostanában érkezett hasonló bejegyzéseket már nem sorolnám ide, ugyanis az kommentben érkezett ide a blogra. Az illető legalább vette a fáradtságot, hogy a bejegyzés témájához kötődően reklámozta a szolgáltatását, a célcsoport körülbelül hasonló, de nem vagyunk kifejezetten konkurensek, csak a ráfordított idő és az ebből nyerhető haszon aránya kérdéses.

Esküvősék a nagy számok törvényei alapján dolgoznak, majd csak bejön valami, a kommentelő célozni próbál. Szeretném tudni, hogy milyenek az eredményeik. Ha esetleg olvassák ezeket a sorokat és magukra ismernek, megoszthatják velem az tapasztalataikat.

Szólj hozzá!
Címkék: spam reklám komment

Tegnap a tudományban, ma a reklámokban

2013. július 24. 12:17 - Marketingmoments

Közismert tudósok, ismerjük őket még az iskolapadból, elismerjük a munkásságukat. Azt is tudjuk, hogy ismert személyeket érdemes a reklámokban alkalmazni. Több tudósból lett világszerte elterjedt reklámarc. Elsőként a Mentos reklámjai következnek, amelyek nem kevesebbet állítanak mint azt, hogy segítenek az öletek megszületésében.

einstein_m.jpgarchimedes_m.jpgnewton_m.jpgA BMW kreatív csapata országonként más-más tudósokat vetett be, sőt még Shakespeare is megjelenik egy reklámban, da Vincit magát nem ábrázolják, csak a munkáira alapoznak.

bmw1.jpgbmw2.jpgbmw3.jpg

bmw4.jpg

bmw5.jpg

A Benelli motorok is da Vinci inspirációját vetik be a reklámjukban:

benelli.jpg

Az Apple Think Different kampány pedig olyanokat vonultatott fel, mint Edison, Darwin és Einstein.

ap1.jpg

ap2.jpg
ap3.jpg

Oroszországban a Highscreen telefonok teljes reklámsorozata épített Einsteinre és néha egészen érdekes kompozíciókat állítva össze.

h1.jpg
h2.jpg

h3.jpg

Ezeket a reklámokat végignézve azon gondolkodtam el, hogy melyik híres tudóst vagy írót használhatnánk fel a magyar reklámokban. Rejtő Jenő egy hangulatos kávéház reklámjába illene: "ő is nálunk írna".  De tényleg, kinek mi jut erről eszébe? Lehet kommentelni, ötletelni, várom a javaslatokat!

Képek forrása: fresher.ru

1 komment

Országimázs az étteremben

2013. július 22. 16:40 - Marketingmoments

meny.jpgPénteken úgy alakult, hogy egy számomra eddig ismeretlen étteremben töltöttük a késődélután, és az este egy részét. Nem akarom megnevezni a konkrét helyszínt,mert most nem reklámozni akarom őket, csak összefoglalni, hogy milyen ötleteket láttam, talán okul belőle más étterem is. Mi már délután megérkeztünk, velünk is nagyon figyelmes volt a személyzet. jelezték is, hogy este héttől lesz élőzene és folklórműsor is. Gondoltuk, megnézzük magunknak a műsort is. Közben több náció képviselői érkeztek szép sorjában, turistacsoportokban. Nem nagy pénzű, túlköltekező embereknek látszottak, de a személyzet figyelmesen és gyorsan szolgálta ki őket, de közben olyan műsorral szórakoztatták a vendégeket, ami azt hiszem a budai kiskocsmától igen kedves gesztus volt. Egy korosabb úr, minden nációt a saját anyanyelvén köszöntött,ami láthatóan tetszett a vendégseregnek. Aztán a jellegzetes dalaikat adta elő, aminek az olaszok és az izraeliek különösen örültek. Aztán következett a folklórműsor, ami néhány magyar néptánc bemutatásából és nótacsokorból állt, de hogy ne unják el ezt sem a vendégek, a táncosok mindig felvittek 1-2 turistát a színpadra és megtanítottak nekik néhány alaplépést. Közben lehetett kalocsai ruhás leánykával fotózkodni igény szerint, és a vacsora végére elegáns borítóban már hozták is a képeket. A sok apróság, a változatosság, a nem túlmagyarkodás remek hangulatot teremtett a kerthelyiségben. Aztán a zenekar körbejárt, hogy minden asztaltársaságnak teljesítse a kívánságait, ezt persze némi borravaló ellenében. A vendégek a végén láthatóan jó szájízzel, vidáman távoztak. Nem érzetem, hogy a mindenáron való lehúzás, a turisták megkopasztása volt a cél, hanem tényleg a jó étel, jó hangulatban való felszolgálása. Egy egyszerű kerthelyiség kockás abroszos asztalainál is lehet építeni az országunkról kialakuló képet, és lehet ezt jól is csinálni, és csupán apróságokon múlik.

Szólj hozzá!

A végrehajtó

2013. július 17. 12:51 - Marketingmoments

Criminal-Justice.jpgEgyre idegborzolóbb spameket készítenek a mindenre elszánt értékesítők. Nekem legutóbb Nagy Dénes végrehajtótól jött a következő tárgyú levél: "Utolsó fizetési felszólítás - Iktatószám: V.8754/2013/67".

Első pillantásra az emberen végigfut a gondolat, hogy Úristen, mit felejtettem el befizetni, vagy már megint valami jogtalan követelést akarnak behajtani rajtam (ilyenre is volt már példa). Aztán rájövök, hogy az ilyen felszólítások minimum ajánlott levélként érkeznek. 

Rákattintottam, megnéztem, hát egy akciós hitelt próbáltak ezzel a remek spammel eladni. Állításuk szerint "A piacvezető bankok ajánlataiból találjuk meg Önnek a legkedvezőbb működő hitel megoldást. Munkatársunk 24 órán belül megkeresi Önt. Ne habozzon, kalkuláljon MOST és töltse ki a kalkulátorunkat!" Többet nem szeretnék idézni az oldalról.

Ingyen valószínűleg ők sem dolgoznak, akkor nem spammelnék tele postaládákat. Valahogy olyan érzésem volt, hogy felháborítóan jól játszanak a emberek félelmein. Félünk a végrehajtótól, félünk a csődtől, egyre csak azt hallani, hogy hány ingatlan vesz el bank. Hogy ez mennyire etikus, az már más kérdés.

Örülök a kreativitásnak a hirdetésekben, azzal is tisztában vagyok, hogy ha nem valami különös a tárgy vagy a feladó, az ilyen levelek nagy százalékban landolnak a kukában. De talán azon is gondolkodniuk kellene a halálos baleset, autófeltörés, végrehajtó és más hasonló morbid spamek kiagyalóinak, hogy jó eséllyel ellenérzést váltanak ki maguk iránt. Bár azt is el kell ismernem, hogy a negatív reklám is reklám, hiszen beszélünk róluk, ismerőseim osztják meg felháborodva a Facebookon, hogy már megint milyen borzongató spam érkezett hozzájuk.

Szólj hozzá!
Címkék: spam morbid
süti beállítások módosítása