Marketingmoments

Retro először

2012. augusztus 07. 16:18 - Marketingmoments

Tegnap este Oliviero Toscani könyvét olvastam újra és annál a résznél hagytam abba, ami az AIDS elleni kampányról szólt. Már egy korábbi gondolatánál felmerült bennem a kérdés, hogy azokról a problémákról, amikről Toscani kampányai szóltak, illetve arról a megközelítésről mit találok majd a magyar reklámok archívumában. Keresgélni kezdtem és az AIDS témakörében a következő filmecskét találtam:

És most nézzük a Toscani által ismerté tett képet:

benetton_6.jpg

Hát igen, a semmi elrettentőt nem tartalmazó, sőt azt hiszem némileg semmitmondó szösszenet és a megrázó valóság, pedig a kép "csak" a Benetton márkát népszerűsíti,  a filmecske pedig az AIDS megelőzésére született. Túlnyomó részt erről szól a "Reklám, te mosolygó hulla" Oliviero Toscani által jegyzett könyv, ami immár másodszori olvasásra sok új gondolatot vet fel bennem, tehát biztos, hogy születik még néhány bejegyzés a könyv nyomán.

Toscani továbbra is különös figura, élvezi, hogy megdöbbentheti az embereket. Már várom a következő ötletét.

Szólj hozzá!
Címkék: video AIDS Toscani

Ha a bölcsész vállalkozik

2012. augusztus 07. 14:06 - Marketingmoments

bagoly.jpgAnnyira jó blogra bukkantam az imént, hogy muszáj megosztanom: A bölcsész vállalkozik 

Remekül megírt kis alkotások ezek, de sajnos nézegetve az oldalt nem találtam friss bejegyzéseket, úgy tűnik, hogy 2008 20. és 44. hete között élt és alkotott a Bölcsész. De az biztos, feldobta a napomat, nem én vagyok az egyetlen félresiklott bölcsészlélek kis hazánkban.Ezt pedig akár én is írhattam volna: "Szeretek tanítani, szerintem a tanácsadó biznisz még feküdne is nekem, de nem igazán tervezem elfoglalni annak a szerepét, aki úgy tanít valamit, hogy valójában maga is csak könyvből olvasta azokat." 

Most ismét meglátogattam a Bölcsész blogját, de nem változott semmi, új írás nem került fel, a régiek továbbra is elérhetők.

Szólj hozzá!
Címkék: blog bölcsész

Akció, akció, akció, akció.....

2012. augusztus 07. 13:34 - Marketingmoments

AuchanBudapest.jpg

Ezt is február végén töltöttem fel az előző blogba azon az elven, hogy egy kép többet mond ezer szónál. A kép aláírás még mindig helytálló, továbbra is úgy érzem, mert a divatos szavakat elcsépeljük, agyonhasználjuk. Igyekszem mostanában egyre inkább figyelni arra, hogy változatos szókészlettel fogalmazzam meg a mondanivalómat. Szerencsére van is lehetőségem gyakorolni, mert ha arra van szüksége a megrendelőnek, akkor cikket írok, stilizálok. Vannak a bölcsészdiplomának is előnyei.

Még egy gondolat a kép kapcsán, amit azóta tanultam a közösségi médiáról: szöveges üzenetet sokkal kevesebben osztanak meg, kevesebben "lájkolnak" mint képes, illusztrált bejegyzést. Ha képes bejegyzést készítünk, akkor nem kell annyira ülnie a poénnak a megosztáshoz, zsongáshoz, de szöveges alkotásokkal mindezt lényegesen nehezebb kiváltani.

Szólj hozzá!
Címkék: akció

Mi működik és mi nem

2012. augusztus 07. 11:12 - Marketingmoments

Ma buszozás közben bámultam ki az ablakon, néztem a kirakatokat és az akció feliratú táblákat. Közben azon gondolkodtam, hogy amikor egy-egy butik vagy kicsi bolt fellendítésén kellett ötletelni, mit is tudtam kezdeni velük.

A kisboltok fellendítése egyre nehezebb. Alig van olyan eszköz ami jól tudna működni. Az állandó akciókra lassan immunissá válnak az emberek, különösen ha nem napi cikkről van szó. Az akciós tej és kenyér, vagy netán mosópor még meg tudja mozgatni a embereket, a hétvégi nagy bevásárlást ott intézik, ahol több a számukra aktuálisan szükséges akciós termék. Bár még mindig sokakra van hatással az akció szó, egyre többen látnak mögé, és éles szemmel veszik észre a bakikat az akciós táblákon.

Szóval az már nem működik úgy mint régen, és a folyamatos akciózás esetlegesen megkérdőjelezi a bolt minőségét is. Wolf Gábor, akinek szorgosan olvasom az írásait és igyekszem minél többet tanulni tőle, szintén erről ír az egyik cikkében.

Ruhaboltban a 2-őt fizet 3 vihet akció is nehézkes, mert nincs mindig 3 olyan holmi, ami jó és tetszik és van annyi fölösleges pénzünk, hogy 1 ing helyett 2-őt fizessünk.

Sőt bizonyos árukategóriánál egyenesen elképzelhetetlen, mert kinek kell 3 menyasszonyi ruha 1 helyett?

Ami viszont tud működni: a kupon. Nem vicc, a kicsi boltokban a kispénzű és nem olyan kispénzű vásárlók is szívesen fogadják. Amire figyelni kell, az, hogy legyen rajta lejárati dátum! Mert ha nincs, több hibalehetőséget is rejt, mert nem tudjuk mikor, meddig kell számolnunk a felhasználással és a vevőt pedig nem köti semmi, nem érzi, hogy ha nem használja fel, akkor elveszíti. A konkrét összeget tartalmazó kupon a jobban kiszámítható mindkét fél számára. A félreértések elkerülése végett pedig tüntessük föl a kuponon, hogy milyen feltétellel lehet igénybe venni: milyen vásárlási összeg felett, összevonható-e más kedvezménnyel.

Ami pedig még egy kis boltban is népszerű lehet és kötődést alakíthat ki, a törzsvásárlói kártya. Itt nem kell chippel ellátott modern eszközökre gondolni, hanem egy csinos, a bolt jellemző stílusjegyeit magán viselő kartonlapocska is megteszi, amire akár a cégbélyegzőt is rányomhatjuk, vagy egy egyszerű, olcsó bélyegzőt is készíttethetünk erre a célra.

A törzsvevőket érdemes apró figyelmességekkel is meglepni, mert a kicsi boltok nagy varázsa a törődés, figyelmesség lehet. Egyik ismerősöm boltjában a vevők karácsony előtt egy-egy egyedi házilag készült képeslapot kaptak, amit kedvük szerint használhattak, nem írta meg a bolt. Arra viszont érdemes gondolni, hogy valahová csempésszük rá a logónkat, címünket.

Végül különböző forrásokból itt van néhány vicces ízelítő az akciókból:

marhanagyakcio.jpg


akcio-most.jpg

tesco.jpg

Hát ebben a szintén 2012 februárjának végén íródott postban sem módosítanék túl sokat. Talán azzal kiegészíteném, hogy ékes bizonyítéka a kuponok működőképességének az a sok kuponos vásárlói közösséget hirdető oldal, ami mostanában nagyon divattá vált és a saját ismeretségi körömben is sokan mennek masszázsra, körmöshöz, és mindenféle más szolgáltatókhoz a kuponokkal, olyanokhoz is, akihez kupon nélkül soha. De az is érdekes, hogy a számítógép előtt ülve, abban az érzésben elmerülve, hogy ha ezt a remek lehetőséget kihagyom, akkor soha többet nem kapok ilyen kedvezményt gyorsan vesznek 1-2 kupont, és aztán már akkor is elmennek, ha már nem is vonzó számukra az adott program, de ha már kifizette a kupont...

Szólj hozzá!

In medias res

2012. augusztus 06. 21:37 - Marketingmoments

 A címet a bölcsész felem adta a bejegyzésnek. Nincs tudathasadásom, legalábbis azt hiszem, de megvan bennem a bölcsész és talán a marketinges. Arra az elhatározásra jutottam, hogy ha már úgy hozta a sors, hogy új életet kell kezdenem, akkor az olvasmányaimat és az azok alapján születendő gondolataimat és írásaimat rendszeresen rögzítem. Rengeteg marketing témájú dolgot (is) olvasok és olvasás közben jönnek az ötletek, főleg, ha egy éppen aktuális munkán gondolkodom.

Most éppen Alex Wippenfürth könyvét olvasom, meglehetős szertartásossággal, minden este elrágódom egy újabb adagon. Nem mintha annyira nehéz lenne a mű, de így jobban át tudom gondolni a részeket. Az "Ideglelés" projekt leírása különösen érdekes volt, de könyörgöm, melyik az a megrendelő vagy munkaadó, aki 2 évet vár a kampány eredményére, még akkor is, ha, mint az "Ideglelés" bebizonyította, milliókban (dollár!) mérhető a siker. Rohanunk és azonnali eredményeket akarunk. Na jó, én is, de ez sajnos nem mindig lehetséges.

Aki még mostanában újra előkerült olvasmányaimból, az Oliviero Toscani volt, róla hamarosan írok is néhány sort, mert egy ilyen "fenegyerekről", ahogy őt titulálják, nem lehet nem írni. De amíg sorra kerül, a művész úr oldala: http://www.olivierotoscanistudio.com/it/pubblicita.htm

toscani.jpg
Egyébként mivel egy teljes "magánkampányt" építek az ún. Social Media segítségével, a blog is szépen beleillik majd ebbe a hálóba, és megfelelő felület lesz arra, hogy beszámoljak az eredményekről is. Kell némi bátorság ahhoz, hogy így belecsapjak a lecsóba, de ha csak a sarokban duzzogok, hogy nem úgy alakultak a dolgok, ahogy szerettem volna, nem jutok tovább.

Amikor leginkább padlón voltam ezt az idézetet olvastam valahol:"Tudnod kell, hogy sok-sok vázlat után születik meg a remekmű! Ne add fel! Egy életed van, egyetlen dobás. Nem érdemes kishitűen, félszegen egy helyben topogni, vagy duzzogva félreülni. Tudj kacagni saját kudarcaidon, és kezdd elölről." Böjte Csaba mondta ezeket a gondolatokat, és azt kell mondanom, igaza volt. Nem kedvelem különösebben a papokat, sajátosan állok a valláshoz, de Böjte Csaba bölcsessége sokszor segített már át hullámvölgyeken. Őt sem azért tisztelem, mert szerzetes, hanem azért amilyen ember. A marketing az anyagiakról szól, de emberség és becsület nélkül az sem ér egy fabatkát sem, de erről is írtak már tőlem okosabb és tapasztaltabb szerzők (beszámolót is hozok rövidesen).

Na szépen elkalandoztam, de ez az induló bejegyzés amúgy is csapongóra sikeredett.

De folyt köv.

Ezt a cikket még 2012. február 23-án írtam. Mivel a blogom költözik, úgy döntöttem, hogy minden bejegyzést újraolvasok, fűzök hozzá megjegyzéseket, vagy ha már teljesen értelmetlen és fölösleges, nem költözik át az új helyre. Ebben a bejegyzésben ami továbbra is értékes és fontos, az Böjte Csaba gondolata.

És most megint elölről kezdem...

Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása