Marketingmoments

Mi működik és mi nem

2012. augusztus 07. 11:12 - Marketingmoments

Ma buszozás közben bámultam ki az ablakon, néztem a kirakatokat és az akció feliratú táblákat. Közben azon gondolkodtam, hogy amikor egy-egy butik vagy kicsi bolt fellendítésén kellett ötletelni, mit is tudtam kezdeni velük.

A kisboltok fellendítése egyre nehezebb. Alig van olyan eszköz ami jól tudna működni. Az állandó akciókra lassan immunissá válnak az emberek, különösen ha nem napi cikkről van szó. Az akciós tej és kenyér, vagy netán mosópor még meg tudja mozgatni a embereket, a hétvégi nagy bevásárlást ott intézik, ahol több a számukra aktuálisan szükséges akciós termék. Bár még mindig sokakra van hatással az akció szó, egyre többen látnak mögé, és éles szemmel veszik észre a bakikat az akciós táblákon.

Szóval az már nem működik úgy mint régen, és a folyamatos akciózás esetlegesen megkérdőjelezi a bolt minőségét is. Wolf Gábor, akinek szorgosan olvasom az írásait és igyekszem minél többet tanulni tőle, szintén erről ír az egyik cikkében.

Ruhaboltban a 2-őt fizet 3 vihet akció is nehézkes, mert nincs mindig 3 olyan holmi, ami jó és tetszik és van annyi fölösleges pénzünk, hogy 1 ing helyett 2-őt fizessünk.

Sőt bizonyos árukategóriánál egyenesen elképzelhetetlen, mert kinek kell 3 menyasszonyi ruha 1 helyett?

Ami viszont tud működni: a kupon. Nem vicc, a kicsi boltokban a kispénzű és nem olyan kispénzű vásárlók is szívesen fogadják. Amire figyelni kell, az, hogy legyen rajta lejárati dátum! Mert ha nincs, több hibalehetőséget is rejt, mert nem tudjuk mikor, meddig kell számolnunk a felhasználással és a vevőt pedig nem köti semmi, nem érzi, hogy ha nem használja fel, akkor elveszíti. A konkrét összeget tartalmazó kupon a jobban kiszámítható mindkét fél számára. A félreértések elkerülése végett pedig tüntessük föl a kuponon, hogy milyen feltétellel lehet igénybe venni: milyen vásárlási összeg felett, összevonható-e más kedvezménnyel.

Ami pedig még egy kis boltban is népszerű lehet és kötődést alakíthat ki, a törzsvásárlói kártya. Itt nem kell chippel ellátott modern eszközökre gondolni, hanem egy csinos, a bolt jellemző stílusjegyeit magán viselő kartonlapocska is megteszi, amire akár a cégbélyegzőt is rányomhatjuk, vagy egy egyszerű, olcsó bélyegzőt is készíttethetünk erre a célra.

A törzsvevőket érdemes apró figyelmességekkel is meglepni, mert a kicsi boltok nagy varázsa a törődés, figyelmesség lehet. Egyik ismerősöm boltjában a vevők karácsony előtt egy-egy egyedi házilag készült képeslapot kaptak, amit kedvük szerint használhattak, nem írta meg a bolt. Arra viszont érdemes gondolni, hogy valahová csempésszük rá a logónkat, címünket.

Végül különböző forrásokból itt van néhány vicces ízelítő az akciókból:

marhanagyakcio.jpg


akcio-most.jpg

tesco.jpg

Hát ebben a szintén 2012 februárjának végén íródott postban sem módosítanék túl sokat. Talán azzal kiegészíteném, hogy ékes bizonyítéka a kuponok működőképességének az a sok kuponos vásárlói közösséget hirdető oldal, ami mostanában nagyon divattá vált és a saját ismeretségi körömben is sokan mennek masszázsra, körmöshöz, és mindenféle más szolgáltatókhoz a kuponokkal, olyanokhoz is, akihez kupon nélkül soha. De az is érdekes, hogy a számítógép előtt ülve, abban az érzésben elmerülve, hogy ha ezt a remek lehetőséget kihagyom, akkor soha többet nem kapok ilyen kedvezményt gyorsan vesznek 1-2 kupont, és aztán már akkor is elmennek, ha már nem is vonzó számukra az adott program, de ha már kifizette a kupont...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr664699777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása