Marketingmoments

Hogyan ne bánjunk a mobilunkkal?

2012. szeptember 21. 13:06 - Marketingmoments

Egy japán cég vidám rajzos útmutatót készített arról, hogy mit ne tegyünk a telefonunkkal. Bár ez a blog a marketingről és reklámról igyekszik szólni, néha egy kis PR-al vegyítve, mégis úgy gondoltam megosztom, mert ha továbbgondolom ezt az ötletet, akkor akár marketingeszközt is csinálhatunk belőle, mert egy néhány oldalas aranyos tájékoztatót szívesen forgatnak a szülők és a gyerekek, és nincs más dolgunk, mint rátenni a cég logóját és néhány készülékajánlatot, például arról, hogy milyen készüléket milyen korosztály számára miért ajánlunk, különösen a legfiatalabb és legidősebb mobilhasználó rétegre kihegyezve a témát. Ha ügyes a grafikusunk, akkor a közönség hamar megkedvelheti az aranyos figurákat. Ha pedig megcélozzuk a legfiatalabb réteget, akiknek azért már többnyire vesz anyuka mobilt, hogy tudja hol a gyerek, még egy kis rajzpályázatot is indíthatunk. És ezt a vonalat még tudnám tovább bodorítani. El lehet vinni jótékonysági irányba, lehet belőle PR eseményt csinálni, díjátadóval, családi nappal.

eso.jpg

auto.jpg

furdo.jpg

napos.jpg

sieles.jpg

taska.jpg

tenger.jpg

potty.jpg

tolto.jpg

Ez volt az egyik olyan bejegyzés, ami az Index főoldalán töltött némi időt. Érdemi változtatni valót nem találtam rajta, így gyakorlatilag csak átemelem most ide.


Szólj hozzá!
Címkék: telefon rajz

Jóslat, valóság, vélemény

2012. szeptember 20. 13:29 - Marketingmoments

gomb.jpgA sok átköltöző cikk közé néha kívánkozik egy-egy friss írás is, ez most egy ilyen. Ma csak úgy egerésztem össze-vissza, és találtam egy jóslatot a marketing trendekről erre az évre vonatkozóan. Igaz még nincs vége ez évnek, de nagyobb részén már túl vagyunk, így gondoltam, nézzük mi lett a jóslatokból, és miről mi jutott eszembe.

Kiindulásként a 2011-es események: a Microsoft megvette a Skype-ot, a Google elindította saját közösségi hálózatát, a Google+-ot, a Twitter és a Facebook pedig megkerülhetetlen reklámfelületté vált.

1. jóslat: Automatikus marketing

Korábban az online marketing az e-mailekre, hírlevélküldésre és a céges honlapok kezelésére korlátozódott. 2011-ben ehhez már hozzá kellett tenni a közösségi médiában felbukkanó fogyasztókkal való kapcsolattartást is. Ez a trend 2012-ben is folytatódni fog, sőt egyre több szervezetnek ez lesz a legfontosabb platformja – szól az előrejelzés. És hol van ebben az automatika? Többször tapasztaltam, hogy az online felületek is olyanok, mint a háziállatok, akkor szeretik a gazdit, ha rendesen törődik velük. Én folyamatosan szemmel tartom a forgalmat, a hozzászólásokat, az aktualitásoknak megfelelő tartalmakat rakok ki a Facebook oldalakra. Persze léteznek olyan eszközök, amik segítenek az időzített posztolásban, de ezek nem helyettesítik a szerkesztői szemet. Most nem tudok olyan területet felidézni, ahol előre, automatizálva szabad lenne elengedi egy kampányt a maga útján, hiszen így az interaktivitás legnagyobb előnyéről mondunk le,  a visszajelzések értékéről.

2. jóslat Mit tud egy munkavállaló?

A közösségi hálózatok jelentőségének a növekedése miatt az eddiginél is fontosabbá vált, mi a fogyasztók véleménye a termékünkről vagy a szolgáltatásunkról. A trend már 2010-ben elkezdődött, az idén az lesz a változás, hogy a cégek a munkavállalóikat és „megszállott” fogyasztóikat is rábírják a tartalom előállítására és megosztására. Ők is segítenek definiálni a márkát. Ez igaz, de nem könnyű feladat. Elkötelezett munkavállalókkal kell bírnunk ahhoz, hogy tartalmat kapjunk tőlük, és ez is saját tapasztalat. A megosztás már teljesen más, de ott is sok múlik rajta, a kolléga megértse, saját jól felfogott érdeke a cég fejlődése. Itt egy kicsit azt érzem, hogy az amerikai hurrá-optimizmus és az ottani csapatszellem szeretne megjelenni itt is, de ez egy másik ország. Mi magyarok vagyunk és másként állunk ezekhez a dolgokhoz. Lenne értelme megtanulni a jó dolgokat Amerikától, de erőltetni nem szabad. Be kell vallanom, hogy engem is kiráz a hideg a kötelező csapatépítéstől. Erre is kellene valamilyen magyarosabb alternatívát találni.

 A rajongók megnyerése pedig egy egészen más ponthoz tartozik.

3. jóslat Figyeld a véleményem

Az a szükséglet, hogy folyamatosan értesüljünk barátaink aktivitásáról, a közösségi hálózatok látogatóinak egyre növekvő számához vezetett. Világosan érzékelhet, hogy a véleményükre is jobban odafigyelünk, és nagyobb hangsúlyt kap a személyes ajánlás. Az ezzel kapcsolatos szimbólumok is terjednek, mint például a „like” és a +1.  Itt egy picit elkalandozok, mert valamelyik délután a kedvenc energiaitalomat kortyolgatva néztem a dobozán a webcímet és Facebook oldal linkét, és azon gondolkodtam, hogy tényleg ez az első számú a saját ranglistámon, ha van rá lehetőség, biztosan ezt veszem és mégsem néztem meg soha az oldalaikat. Hát most cikkírás közben megnéztem mi a helyzet a Facebook oldalukkal és mindjárt vissza is tudok kanyarodni a jóslathoz, egyik oka, hogy soha nem kattintottam rá az, hogy egyetlen ismerősöm sem kedveli az oldalt, a másik, hogy nem találtam olyan tartalmat, ami megfogott volna. Sok oldal jött már létre a Facebook-on és bizony az ember nem ér rá egész nap böngészni, így az ismerősök megosztásai valóban komoly jelentőséggel bírnak. Amikor az első oldalt csináltam, akkor is izgalmas volt látni, hogy egy-egy ismerős megosztása milyen vonalú terjedést indított el.

4. jóslat Like-ok és mérések

A tartalom mellett egyre fontosabb lesz a like-ok száma, amihez szükségesek lesznek a videók is. A digitális tartalomszolgáltatók nagyobb figyelmet fordítanak a design-ra, mert ez kell ahhoz, hogy megnyerjék a fogyasztók tetszését. Mivel egyre pontosabb információk állnak rendelkezésre az olvasókról, ezt célcsoportra szabva tudják megtenni. Arra is lehet számítani, hogy a Facebook a Hulu-val vagy a Buddytv-vel együttműködve közösségi tévét indít. Még tartja magát a Like alapú sikermérés. Pedig a rajongók száma csak egy jó alap az ismertség növeléséhez, de ez nem minden. Lehet 10 000 rajongó, ha csak 20-30 fő az a kemény mag, aki látogatja az oldalt, kommentel, megoszt. Kevés helyen látom, hogy értenék mi fontos még: a látogatottság és az, hogy beszéljenek róla. A design jó dolog, de nem minden. El kell találni a látogatók ízlését, olyat kell tálalni, amit szeretnek, de legyen benne kép vagy humor, vagy valami okosság. A jóslat második felében olvasható közösségi tévével én még nem találkoztam, ha valaki igen, jelezze, legyen szíves.

5. jóslat Minden mobil

Tovább terjed a mobil eszközök alkalmazása bizonyos területeken, például az utazásban, a gasztronómiában, a vásárlásban. Egy friss tanulmány szerint ma az amerikai felnőttek egyharmada használ okostelefont, és ez a szám a jövőben emelkedni fog. Az USA-ban az átkattintási arány már most nagyobb mobile eszközökről, mint asztali gépekről. Előrejelzések szerint 2015-ben a nyaralások 50 százalékét mobil eszközről foglalják le. A jelenséghez a piaci szereplők is alkalmazkodnak. Ezek tények, amit szerintem az is magyaráz, hogy a bárhol bármikor használható eszközökön mondjuk metrózás közben lazán kattintunk egy hirdetésre, mert csak az időt ütjük el utazás közben, nem dolgozunk.

6. jóslat Virágzik a promóció

Az utóbbi időben a válság miatt az amerikai fogyasztók is árérzékennyé váltak – többek között ez vezetett az olyan, komoly árengedményt nyújtó cégek virágzásához, mint például a Living Social, a Groupon, a Zulily. Ezeknek várhatóan 2012-ben is egyre több követőjük lesz. Erre az olyan nagy website-ok is felfigyeltek, mint az Amazon.com, és elkezdtek hasonló szolgáltatásokat nyújtani. Érdekes, hogy a mapi ajánlatok között egyre több lesz a helyi. A piac okos szereplői egyre inkább kihasználják a mobil piacok és a geo-alkalmazások biztosította lehetőségeket. Az árérzékenységen én is sokat gondolkodom jártomban keltemben, hiszen látható, hogy ahogy fogy az emberek tartaléka, annál inkább próbálnak spórolni. A hozzám eljutó kuponos ajánlatok viszont néha meglehetősen meredek dolgokat ajánlgatnak még a kedvezmény ellenére is boros áron.  Reggel azon gondolkodtam, hogy a hagyományos kuponokat ritkán látom. Ezeknek nyugaton nagyobb hagyományuk van, főleg Amerikában vannak kivágható kuponok, ha jól tudom. Pedig nem járna nagy plusz költséggel, ha a hirdetés egy részét kuponná alakítaná a megrendelő, mert lenne egy visszacsatolása is. Az online lehetősége előre törése mellett érdemes megtartani a régi módszerekből a működőket. Ami még szintén friss tapasztalat, a szórólapon osztogatott nem a legjobb választás (éppen futó akciója valakinek), nagy népszerűségű lapokban érdemes elhelyezni szerintem, mert valami miatt a vásárló már arra a lapra szavazott, elfogadja a tartalmát hitelesnek.

7. jóslat Nincs más lehetőség

A kisebb és az üzleti technológiákra fókuszáló cégek már tavaly is sokat használták marketingcélokra a közösségi médiát. Ez a trend az idén tovább folytatódik: azoknak a cégeknek, amelyek meg akarják őrizni előkelő helyezésüket a keresési listákon, nem lesz más választásuk. Ismét csak egyet tudok érteni a jóslattal, de a cégek egy része ezt még nem látta be, vagy nincs rá ideje, vagy kapacitása.

A jóslatok forrása: http://btl.hu

Szólj hozzá!
Címkék: mobil like Facebook

8 bit

2012. szeptember 18. 10:20 - Marketingmoments

A moziplakátok sajátos terület a plakátokon belül. A régi klasszikusok komoly dollárezrekért kelnek el, majd a legdrágábbakat később be is mutatom. Az alábbiakban viszont az az érdekes, hogy Eric Palmer a legismertebb filmek lényegét a régi videójátékokat idéző, 8 bites megjelenítésben gondolta újra.

bit2.jpg

bit3.jpg

bit1.jpg

bit13.jpg

bit11.jpg

bit4.jpg

bit5.jpg

bit9.jpg

bit7.jpg

bit10.jpg

bit12.jpg

bit6.jpg

bit8.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: plakát

Malacok

2012. szeptember 15. 22:53 - Marketingmoments

A Szovjetunióban nem volt szükség marketingre, mert nem volt olyan fölösleges árukészlet, amit ne tudtak volna eladni,  és mindig volt hiánycikk is. De a kreatívoknak akadt feladat, például küzdelem az alkoholizmus ellen. A szovjet realizmus jegyében születtek a plakátok, amik egyre másra hívták fel az alkoholfogyasztás veszélyeire a figyelmet.

Az alábbi rajz stílusa szinte mesekönyvbe illő, a felirat pedig ezt mondja "És még azt mondják, mi vagyunk disznók"

malac_1.jpg

Aki hasonló szovjet-realista művészetet szeretne nézegeteni, az itt megteheti!

2 komment

A Tylenol krimi

2012. szeptember 15. 22:48 - Marketingmoments

A marketing mellett a másik szenvedélyem a krimi. Kikapcsolódásként elsősorban krimit nézek vagy olvasok, és néha előfordul, hogy a két téma találkozik. Nem csak kitalált bűnügyekről olvasok, hanem valóságosakról is. Ilyen volt a Tylenol kapszula esete, amit Szabó László Gyilkosság - megrendelésre című könyvében olvastam. 48 órán belül 7 áldozatot szedett a gyilkos. 

tylenol.jpg1982 szeptemberének végén, egy szerda reggelen Adam Janusnak kisebb mellkasi fájdalmai voltak, így vásárolt egy üveg Extra-Strengh Tylenol kapszulát. Bevett belőle egyet és délutánra már halott volt. Még aznap kicsit később a 25 áves Stanley Janus és 19 éves felesége Theresa szintén vettek be kapszulákat ugyanabból az üvegből - péntek délutánra mindketten meghaltak. Másnap a 12 éves Mary Kellerman egy kis náthával ébredt, édesanyja adott neki egy Tylenolt, a kislány hamamrosan halott volt. Az egy háztartásban előforduló 3-as szívelégtelenség már ugyan felkeltette a hatóságok figyelmét, de még nem ismerték az igazi okokat. Közben a 31 éves, makkegészséges Mary McFarland a házuk előtt összeesett és meghalt. Ugyancsak Tylenolt vett be a 27 éves Mary Reyner, aki három, néhány hetes ikergyermeke mellett esett össze, a hetedik áldozat Paula Prince légiutaskísérő munka közben, a gép fedélzetén hunyt el. 

Mindanyiuknál Tylenolt találtak, és amikor a laborban felnyitották a kapszulákat, szürke, kristályos anyag hullott ki belőle. A halál oka cianid volt. Az Extra-Strengh Tylenol kapszulát cianiddal szennyezték be.

A McNeil vezetősége úgy értesült a mérgezésekről, hogy riporterek hívták fel őket, hogy kommentálják az eseményeket - nemcsak a média hívta fel őket, de gyógyszertárak, orvosok, kórházak, méregellenőrző központok és több száz pánikba esett vevő. A cég gyorsan információkat gyűjtött az áldozatokról, a halál okáról, a mérgezett Tylenol üvegek gyártási számairól, az üzletekről, ahol vásárolták őket, gyártási időpontjukról és hogy hogyan jutottak el a gyártóttól a terjesztőkig. Az FBI 110 emberét állította az ügyre, és kiderítették, hogy az 53. számú chicagói műút mentén lévő drogériákban és áruházakban valaki egyszerűen kitette a polcokra a mérgezett csomagokat. Egy, a gyártótól független személy megvásárolta a Tylenolt, cianidot tett a kapszulákba, majd visszajuttatta az üvegeket az üzletekbe.

Mivel a halálesetek kapcsolatba hozhatók voltak a Tylenollal, a fogyasztói elővigyázatosság óriási méreteket öltött. A Johnson & Johnson szállítmányokat hívott vissza és a fogyasztóknak javasolta, hogy ne vegyenek be Extra-Strengh Tylenol kapszulákat, amíg a rejtély meg nem oldódik. A gyógyszereket árusító üzletek az ország egész területén levették polcaikról a Tylenol készítményeket, s hamarosan szinte sehol sem lehetett Tylenolt beszerezni. Még 603 dobozban volt méreg, tehát még akár  ennyi áldozat is lehetett volna. A raktárakban lévő 10 millió Tylenolt megsemmisítették, a későbbiekben másfajta csomagolástban, olyanban, amit nem nem lehet észrevétlenül visszazárni, kerültek újra a polcokra. Ekkor a többi gyógyszergyártó cég is bevezette a biztonsági csomagolást. A tettest nem kerítették kézre. Eddig a krimi, de negem az is érdekelt, hogy vissza tudott-e térni a Tylenol a piacra és ha igen, hogyan? Ez nem marketing kérdés, hanem inkább PR, hiszen a cég jóhírét ez az eset porig rombolta, még akkor is, ha nem a Johnson & Johnson hibázott, nem a gyártás során került bele a méreg. 

Sokan jósolták, hogy a Tylenol mint márka, nem fog fennmaradni. Néhányan azt javasolták, hogy a Johnson & Johnsonnak új néven kellene bevezetnie a terméket, így tiszta lappal kezdhetne és egyúttal megszabadulna kétes hírnevétől is.

A Johnson & Johnson által a mérgezések után 1 hónappal készített felmérések is igazolni látszottak a Tylenol márkanév halálát. Az egyik felmérésben a megkérdezettek 94 százaléka tudott a Tylenol mérgezésekről. És annak ellenére, hogy a válaszadók 87 százaléka felismerte, hogy a Tylenol gyártója nem volt felelősségre vonható a történtek miatt, 61 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy a jövőben nem szándékozik Tylenolt venni. Sőt, a megkérdezettek 50 százaléka azt mondta, hogy Tylenol tablettákat sem fog használni. Az egyedüli bízató eredmény, ami a felmérésekből kiderült, hogy a gyógyszer gyakori használói végül használnák a Tylenolt.

A vállalat nagy kérdés előtt állt. Szerette volna megtartani a Tylenol nevet, hiszen a termék elfogadottsága több éves reklámkampányuk eredménye. Most pedig amit addig felépítettek, néhány napos csapás miatt lerombolják? Egyik oldalról, ha a J&J túl korán, még a hisztéria elülte előtt vezeti be újra be a Tylenolt, a termék a polcokon maradna. A másik oldalról azonban, ha túl sokáig várnak a termék bevezetésével, a versenytársak túlságosan nagy piaci előnyre tehetnek szert.

A J&J úgy döntött, hogy a termékmárka újra elfogadtatását először a gyógyszert gyakran használókra alapozva kezdi meg, majd később kiterjeszti a többi fogyasztóra is. Hogy a gyógyszert rendszeresen használók bizalmát megnyerjék, a vállalat televíziós hirdetésekben tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy a vállalat bármit megtesz bizalmuk visszanyerése érdekében.

A J&J egyúttal próbálta a Tylenolt kapszulákat használókat arra ösztönözni, hogy áttérjenek a tablettákra, melyet sokkal nehezebb szabotálni. Egy reklámkampányban felajánlották, hogy a kapszulákat teljesen ingyenesen tablettákra cserélik. Ráadásul 76 millió vásárlási kupont jelentettek meg a vasárnapi újságokban, melyek felmutatásakor 2.50 dollárral kevesebbet kellett fizetni Tylenol vásárlása esetén. Végül pedig olyan csomagolást terveztek, amely zárvédjeggyel lett ellátva, hogy megelőzzék a Chicagóban történt tragédiához hasonló eseteket. Az Extra Strengh kapszulákat ettől kezdve csak háromszorosan lezárt dobozokban árusították. Mindezen felül a vállalat a viszonteladóknak is a megszokottnál magasabb - esetenként 25 százalékos - kedvezményeket adott rendelés esetén.

Azok a fogyasztók, akik azt mondták, hogy a nagy riadalom után eldobták Tylenol gyógyszerüket, egy ingyenesen hívható számon igényelhettek 2.50 dollár értékű kuponokat, ami gyakorlatilag egy üveg ingyen gyógyszert jelentett, hiszen a 24 kapszulát illetve a 30 tablettát tartalmazó üveg is körülbelül ennyibe került.

Az egész J&J vállalat kisegítő csapataiból több, mint 2000 ügynök lett mozgósítva, hogy az orvosokat és gyógyszerészeket rábeszéljék a Tylenol ajánlására. Ez nagyon hasonló volt ahhoz a stratégiához, amit a termék 25 évvel ezelőtti bevezetésekor végeztek. Közvetlenül a krízis után a J&J piaci részesedése 35.3 százalékról 7 százalékra esett. A versenytársak nagyon gyorsan hasznot húztak a helyzetből.Tudom, hogy ez már az összeesküvés elméletet súrolja, de akár a versenytársak valamelyike is beletehette a mérget a Tylenolba.  

Mégis, voltak bíztató jelek a J&J számára. Amikor a Psychology Today szavazást tartott olvasói körében, hogy szerintük a Tylenol, mint márkanév fennmaradhat-e a szavazók 92 százaléka úgy gondolta, hogy a Tylenol túl fogja élni az incidenst.

A J&J lelkiismeretes intézkedései megtérültek. 1983 májusára a Tylenolnak sikerült visszaszereznie szinte a teljes piaci részesedését, melyet egy évvel korábban szeptemberben elvesztett; a piaci részesedés 35 százalékra nőtt, mely egészen 1986-ig változatlan volt, mígnem bekövetkezett az újabb szerencsétlenség. A megszigorított csomagolási előírások ellenére 1986 februárjában New Yorkban, Westchesterben egy nő cianiddal bevont Extra- Strengh Tylenol kapszula által halt meg. A három és fél évvel ezelőtt lejátszódott tragédia megismétlődött. A J&J azonnal eltávolította az összes Tylenol kapszulát a piacról és azoknak, akik megvették a terméket, felajánlották a gyógyszer árának megtérítését.

A vállalat nagy horderejű döntést hozott: nem állítanak elő több vény nélkül kapható kapszulákat, mert nem tudják garantálni a fogyasztók biztonságát a gyógyszerrel való visszaélésekkel szemben. Ettől kezdve a vállalat kizárólag tablettákat illetve ún. „kaplettákat" hozna forgalomba, mely tabletta, azonban a könnyebb lenyelés érdekében bevonattal és oválisabb alakban készülne. A becslések szerint ez a döntés 150 millió dollárba kerülhetett. Az elnök azt a döntést így magyarázta: „Az emberek vállalatunk munkáját rendkívül megbízhatónak és felelősségteljesnek tartják. Éppen ezért nem szeretnénk semmi olyat tenni, mely ezt a bizalmat megdöntené."

1986 júliusára a Tylenolnak majdnem teljesen sikerült visszaszereznie a februárban elvesztett piaci részesedését, mely ekkor 32 százalékos volt.

A Tylenol esete jó példa arra, hogy reménytelen helyzetből is vissza lehet hozni a márkát, sőt a piaci részesedést is vissza lehet szerezni, de ez nem megy ingyen, pénz és kitartás kell hozzá.

 Forrás: http://elib.kkf.hu/edip/D_11862.pdf

Szólj hozzá!

Levinson tippjei (folytatás)

2012. szeptember 15. 22:36 - Marketingmoments

Kicsit elmaradtam a bejegyzésekkel, még Levinson 100 pontjának sem értem a végére. Most újabb pontokat veszek elő a 100-ból.

citylight 02.jpgA külső és belső plakátok - ezeket Levinson még gerillamarketing ötletként említi, a mai vásárló pedig már annyira megszokta, hogy többségük az ingerküszöbüket sem éri el. Talán egy biztos befutó maradt, az "AKCIÓ" feliratú, de ezt már egy korábbi bejegyzésben is jeleztem, ha túlzásba visszük, akkor többet árt mint használ. Egyébként ami még a belső plakátok  ellen szól, nem igazán van hely a kirakásukra, gyakorlatilag csak a szupermarketekben van rá elég tér. Alig tudok most gondolatban felidézni olyan boltbelsőt, ahol elegendő hely a plakátok számára. Esetleg a butikokban a kirakatban akad hely. A drága helyek a design elemek miatt nem tudják hová kitenni a plakátokat, az olcsóbbak pedig inkább a helykihasználásra törekszenek, ott ezért nem marad hely a plakátoknak.

A következő javaslata azonban valóban jól használható. Lehet, hogy sokan nem tekintik marketingeszköznek a nyitvatartást, pedig az. Levinson szerint, ha az engedélyezett időszakon belül akkor is nyitva tartunk, amikor a konkurencia bezár, jelentős forgalomtöbbletet érhetünk el. Igaz, hogy manpság szinte reggeltől estig lehet vásárolni, de a józan paraszti ész és a vásárló oldaláról nézve valóban vonzó tud lenni egy olyan szakbolt, ahol van időm és lehetőségem munka után is vásárolni. Mivel sem reklámot, sem ellenreklámot nem célom csinálni a cégnek, nem írom ki a nevüket, de példaként megfelelőek. Tehát X Kft rövidáru kis- és nagykereskedelemmel foglalkozik. Nagy divatja van a különböző hobbiknak, virágzanak a hobbiboltok, ők általában minimum este hatig nyitva vannak. X Kft sok olyan holmit tart, ami a hobbivarrónőknek, kötni-horgolni szeretőknek, gyöngyözőknek jó árban lévő, minőségi alapanyagot biztosít. De ők csak 8.00-16.00 között vannak nyitva munkanapokon. Elhiszem, hogy a nagykereskedelmi mennyiség hozza nagyobb bevételt, de miért dobják ki a kisebb bevételt az ablakon? 2-3 hölgy szokott unatkozni a pult mögött, őket most inkább nem minősitem, tehát ha ügyesen osztja be a munkaidőt a tulaj, nem is kell több munkaerőt fölvennie, a bolt egyébként alapvetően önkiszolgáló. Ha legalább este hatig lehetne ott vásárolni, biztos vagyok benne, hogy sok hobbimániás szokna át hozzájuk. Ez csak egy példa arra, hogy valóban jelenthet többletforgalmat a megfelelő nyitvatartás.

A munkanapok kapcsán is meglehetősen eljárt az idő Levinson tanácsai fölött, a boltok, szolgáltatók többsége szombaton is nyitva tart.

A telefonálási viselkedéskultúra megint olyan téma, ami mindaddig időszerű lesz, amig az emberek használnak telefont. A mobilok elterjedésének pedig az a hozadéka, hogy egyre többen, egyre többet telefonálnak.

Tonk Emil a magyar viszonyokat ismerve ilyen előnyöket és hátrányokat lát:

Előnyei:
- Gyorsan kapcsolatba lehet kerülni a partnerekkel
- Időhatékony
- Hatalmas távolságokat át lehet hidalni
- Interaktív
- Fel lehet készülni a hívásra kulcsszavakkal, kérdésekkel

Hátrányai:
- A telefon sokszor személytelen
- Sok a félreértés - és ha a a vevő nem ért jól téged, nem fog döntést hozni
- Költséges
- Nem lehet egyszerre több embert megkeresni telefonos ajánlattal
- Egy személyre átlagosan 1-5 hívás jut, mire biztosan tudsz vele beszélni

Levinson felsorolása meglehetősen véletlenszerű, mert a telefonálás után nem a kiszolgálás, vagy az ügyfélre szánt idő következik, hanem a tisztaság. De ez a tényező is örök érvényű, mint az a megállapítás is, hogy a rendetlenség forgalomkiesést okoz, mert az ügyfelek arra következtethetnek, hogy a hanyagság az egész vállakozást jellemzi. Az is változatlanul igaz, hogy a tisztaság, a rendezett környezet bizalmat kelt.

A telephelyet csak futólag említi, mert bár fontos a jó elhelyezkedés, 99 további ponttal kell számolnunk.

Eddig 21 pontot sikerült többé-kevésbé megvizsgálni, a többi is hamarosan következik.

Szólj hozzá!

Szemezgetés

2012. szeptember 15. 22:23 - Marketingmoments

Tegnap éjszaka egy gyűjtögetőkről szóló dokumentumfilmet néztem, és azt hiszem, én virtuális gyűjtögető vagyok. Látok egy jó reklámot, egy angol tananyagot, egy szép hímzésmintát, begyűjtöm, letöltöm. Ez a blog elsősorban a marketingről és reklámról próbál szólni, így itt megkímélem a Kedves Látogatót a keresztszemes mintáktól.

Legutóbbi gyűjtögető utam során a következőket mazsoláztam ki:

szemezgeto1.jpg

szemezgeto2.jpg

szemezgeto3.jpg

szemezgeto4.jpg

szemezgeto5.jpg

szemezgeto6.jpg

szemezgeto7.jpg

szemezgeto8.jpg

szemezgeto9.jpg

Szólj hozzá!

Cabrio, Polski Fiat, reklámfelület

2012. szeptember 15. 22:13 - Marketingmoments

Hát ma délutánig azt hittem a címben szereplő dolgok egy mondatban nem igazán fordulhatnak elő. De. Az imént láttam egy cabrio Polski Fiatot, ami reklámfelületként funkcionált, tegyük hozzá nem is rosszul, mert egy verőfényes péntek délutánon sokan felkapják a fejüket a cabrio kispolskira. Sajnáltam, hogy nincs nálam fényképezőgép, ezért amikor hazaértem gyorsan kerestem a neten egy átalakított járgányt, hogy a Kedves Olvasónak könnyebb legyen elképzelni.

polski.jpg

Na, ezt tessék szépen elképzelni fehérben, az oldalán és a hátulján nagy piros betűkkel hirdetve egy szexshopot (a körúton mondjuk én még kötnék rá néhány nagy rózsaszínű héliumos lufiszívet is, csak a feltűnés fokozása érdekében).

Szóval ma is érdemes volt kimozdulni.

Update: sajnos azóta sem láttam a járgányt, de továbbra is szívesen lefotóznám.

Szólj hozzá!
Címkék: reklám polski
süti beállítások módosítása