Marketingmoments

A kérdőív szerkesztése és kérdéstípusok

2015. november 11. 16:57 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

A kérdőívszerkesztés alapelvei A primer piackutatási módszerek legfontosabb segédeszköze a kérdőív, hiszen a megkérdezéses vizsgálatokon kívül – ahol elengedhetetlen – a megfigyelést és a kísérletet is sokszor kiegészítik megkérdezéssel. Amint a megkérdezéses…

Tovább
Szólj hozzá!

A megkérdezés technikái

2015. november 11. 16:24 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

Az eredeti adatfelvételt lényegében megkérdezéssel, megfigyeléssel vagy kísérlettel végzik. Megkérdezéssel megismerhetők a vevői szándékok, szokások, vélemények, motívumok és a valós tények. Megfigyeléssel nyomon követhetők a szokások, tények és részben a motívumok,…

Tovább
Szólj hozzá!

Kvantitatív és kvalitatív módszerek jellemzői

2015. november 11. 15:46 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

Kvalitatív kutatási módszerek (elsősorban részletesebb információk, mélyebb motivációk feltárására szolgál). Lehetséges változatai: Egyedi mélyinterjú (négyszemközti beszélgetés, ahol az egyik fél képzett marketingkutató, vagy pszichológus, és a belső motivációk…

Tovább
Szólj hozzá!

A primer és szekunder kutatás

2015. november 11. 15:25 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

A szekunder adatok nagyon sok hasznos információval segíthetnek egy kutatást. Előfordulhat, hogy egyes marketing problémák megválaszolásához, megoldásához elegendő az, ha csak szekunder adatokat gyűjtünk, ha csak ilyen adatokra támaszkodunk. A szekunder adatgyűjtést más szóval…

Tovább
Szólj hozzá!

A logisztika és a marketing kapcsolata

2015. november 10. 17:22 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

A globalizációnak köszönhetően egyre kiélezettebb verseny folyik a piacokon. Ami a túlélés érdekében elvárja az állandó fejlesztést a vállalkozásoktól, vállalatoktól. Tekintettel az erőforrások korlátozott voltára a vállalatoknak dönteniük kell, hogy melyik beruházási…

Tovább
Szólj hozzá!

A család fogyasztásra gyakorolt szerepe

2015. november 10. 16:11 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

A család, a háztartás mint a gazdaság legkisebb egysége nagyon fontos a marketingszakemberek számára. A legtöbb termék/szolgáltatás fogyasztói a háztartások. Családháztartásnak nevezzük azt a háztartást, ahol legalább kér ember él együtt, akik vér szerint vagy házasság…

Tovább
Szólj hozzá!

A marketingkutatás folyamtának lépései és a kutatási terv

2015. november 10. 15:48 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

A marketingkutatási folyamat szakaszai Problémameghatározás Kutatási terv kialakítása: az információs szükséglet pontosítása, döntés az adatfelvétel módjáról, mintavételi terv elkészítése, a szükséges kutatási segédeszköz, KÉRDŐÍV…

Tovább
Szólj hozzá!

Az attitűd fogalma, alkotóelemei, mérése és mutatója

2015. november 10. 15:01 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

Az attitűd Az attitűd a vásárlói magatartás tanulmányozásának egyik legfontosabb területe, közvetlen a befolyása a vásárlási döntésre. Az attitűdök – más néven beállítódás – tárgyakról, személyekről, vagy eseményekről alkotott értékelő megállapítások.…

Tovább
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása