A kérdőívszerkesztés alapelvei
A primer piackutatási módszerek legfontosabb segédeszköze a kérdőív, hiszen a megkérdezéses vizsgálatokon kívül – ahol elengedhetetlen – a megfigyelést és a kísérletet is sokszor kiegészítik megkérdezéssel. Amint a megkérdezéses…
Az eredeti adatfelvételt lényegében megkérdezéssel, megfigyeléssel vagy kísérlettel végzik.
Megkérdezéssel megismerhetők a vevői szándékok, szokások, vélemények, motívumok és a valós tények. Megfigyeléssel nyomon követhetők a szokások, tények és részben a motívumok,…
Kvalitatív kutatási módszerek (elsősorban részletesebb információk, mélyebb motivációk feltárására szolgál). Lehetséges változatai:
Egyedi mélyinterjú (négyszemközti beszélgetés, ahol az egyik fél képzett marketingkutató, vagy pszichológus, és a belső motivációk…
A szekunder adatok nagyon sok hasznos információval segíthetnek egy kutatást. Előfordulhat, hogy egyes marketing problémák megválaszolásához, megoldásához elegendő az, ha csak szekunder adatokat gyűjtünk, ha csak ilyen adatokra támaszkodunk. A szekunder adatgyűjtést más szóval…
A globalizációnak köszönhetően egyre kiélezettebb verseny folyik a piacokon. Ami a túlélés érdekében elvárja az állandó fejlesztést a vállalkozásoktól, vállalatoktól. Tekintettel az erőforrások korlátozott voltára a vállalatoknak dönteniük kell, hogy melyik beruházási…
A család, a háztartás mint a gazdaság legkisebb egysége nagyon fontos a marketingszakemberek számára. A legtöbb termék/szolgáltatás fogyasztói a háztartások.
Családháztartásnak nevezzük azt a háztartást, ahol legalább kér ember él együtt, akik vér szerint vagy házasság…
A marketingkutatási folyamat szakaszai
Problémameghatározás
Kutatási terv kialakítása:
az információs szükséglet pontosítása,
döntés az adatfelvétel módjáról,
mintavételi terv elkészítése,
a szükséges kutatási segédeszköz, KÉRDŐÍV…
Az attitűd
Az attitűd a vásárlói magatartás tanulmányozásának egyik legfontosabb területe, közvetlen a befolyása a vásárlási döntésre. Az attitűdök – más néven beállítódás – tárgyakról, személyekről, vagy eseményekről alkotott értékelő megállapítások.…
Egy külföldi gyűjtést hoztam korábbi, igen ötletes fogkrémreklámokból. A fogproblémák különbözőek, és a reklámokat a problémákra építették:fehérítés, rossz lehelet, fogérzékenység vagy éppen a fog elvesztése.
Forrás:oddee.com
Az alapötlet az volt hogy a szó szoros értelmében megjelenítsék a gondolatot "Egy jó könyvvel mindig van társaságod". A kampányt igen vidámra és emlékezetesre sikerült. Steimatzky Könyvek számára készült, és ACW Grey Tel-Aviv izraeli ügynökséghez kötődik.
A képek…