Marketingmoments

Régió, település és ország marketing

2012. október 19. 11:09 - Marketingmoments

zimmer.jpgA diploma megszerzéséhez kénytelen az ember olyan dolgokat is tanulni, amik egyénként eddig különösebben nem keltették fel az érdeklődését.Így jártam én most a régió és település marketinggel. Először is azon kezdetem el gondolkodni, hogy miért nincs szó soha arról, hogy hogyan csináljuk jól. Tudom a modelleket, mit hogyan nevezünk és miért jó az a régiónak vagy településnek, de azt nem tudom, hogy hogyan lehet nekik még jobb.

Elkezdtem számba venni, hogy mit tudok kis hazánk országmarketingjéről, mit akarunk a külföldiek felé mutatni, hogy ide csalogassuk őket, és mit mutat egyik régiónk a másiknak a belföldi turizmus fellendítésének jegyében.

Amik eszembe jutottak: gulasch, paprika, Sziget, meg egy interjú Papp-Váry Árpáddal, ami az olimpia apropóján született és a hirtelen jött sikereken felbuzdulva az interjúztató a sportnemzet alapállásból indított, amivel Papp-Váry Árpád nem értett egyet, mert annak ellenére, hogy sok kiváló sportolónk van, de nincs annyi sportrendezvényünk, sportközpontunk, hogy sportnemzetnek hívhatnánk magunkat.paprika_napok.jpg

Az országimázsról pedig a következő megállapítás hangzott el: "Az elmúlt években a gyógy- és édes vizeinkre építve akarták turisták tömegeit Magyarországra csábítani. Ezzel csak az volt a probléma, hogy egy ilyen kampánnyal a saját lehetőségeinket határoltuk be. Hiszen csak egyetlen célcsoportra fókuszáltunk, kockáztatva ezzel, hogy elvesztünk más csoportokat. A másik probléma pedig azzal volt, hogy ezt a képet nem sikerült beépíteni a hazaiak fejébe, akik továbbadhatták volna a külföldi turistáknak."

Érdekes felvetés ez, hogy nem sikerült beépíteni a hazaiak fejébe. Sajnos nagyon sok helyen még a régi software fut a fejekben, ami szintén nem kedvez az országunk jó hírének.Eszembe jutott egy aranyosnak nem mondható kis történet, ami az ismerőseimmel esett meg a Balaton környékén. Mivel a férj német állampolgár, ezért német rendszámú az autójuk, de mindkettőjük anyanyelve a magyar, amit a "Zimmer frei" előtt üldögélő asszonyságok nem tudhattak. Hőseink nem foglaltak szállást a kis hétvégi kiruccanásukhoz, gondolták lassan végighajtanak egy utcán, és ahol kellemesnek tűnő kiadó szobát találnak, ott majd érdeklődnek. Így volt lehetőségük a hallani a régi software anyagát: "Nézd Marikám, németek! Na, te ne szóljál semmit, majd én beszélek és jól megkopasztom őket!" A "németek" pedig tiszta magyarsággal köszönték meg a hölgy hozzáállását...

Valahol mindannyian tudjuk, hogy sajnos sokan próbálják így vagy úgy, jobban vagy kevésbé megkopasztani a külföldieket, és azt is tudjuk, hogy így nem kellene csinálni. 

De hogy hogyan igen? A Szigetnek is sok éve van benne, hogy évről évre vonzza a külföldieket, az ő mintájuk is hozzájárult ahhoz, hogy most már fesztivál-ország vagyunk. Kezdem túlzásnak érezni a fesztiválok mennyiségét. Ezek között még mindig kevés a külföldieket is idecsalogató, illetve akiket ezek a rendezvények megszólítanak, azok egy bizonyos célcsoport, és annak ellenére, hogy ők is szép bevételt tudnak hozni, még nem az igazi.

Tulajdonképpen kérdések sora vetődik fel a hogyanokat és miérteket illetően. Lehet-e ok, hogy a magyarok nem beszélnek nyelveket? Hát mondjuk az olaszok sem, de nekik van tengerpartjuk...

Kevés a látnivaló Magyarországon? Ezt sem merném kijelenteni, hiszen épített és természeti szépségekben nem  szűkölködünk. 

Nem vagyunk elég egzotikusak? Ha pálmafáink nincsenek is, de vannak hungarikumaink, ami legalább olyan érdekes lehet egy norvégnak, mint a pálmafa.

Itt ismét idézném Papp-Váry Árpádot a magyar vendégszeretetről:

"Ez inkább bennünk él, a külföldiek véleménye már kevésbé igazolja vissza. Meg kell érteni, hogy az országimázs nem csak addig tart, amíg elérjük, hogy Magyarországra látogassanak a turisták. Igazából ott kezdődik, hogy mi fogadja őket a reptéren, aztán milyen az az út, amin bejönnek a belvárosba, milyen a taxis, mennyire tud angolul és mennyire tud nekik izgalmas dolgokat mondani a város nevezetességeiről? Hawaiin például ezt nagyon ügyesen csinálják, a reptérre érkezéskor mindenki kap a nyakába egy virágkoszorút.

Aztán pedig a szállodai fogadástól az éttermeken át az elutazásig össze van hangolva az ország kommunikációja. Ideális esetben akkor van szükség imázsépítésre, ha a valóság jobb, mint a kialakult imázs, hiszen akkor tényleg dolgozni kell azon, hogy megmutassuk, nálunk mi is a valóság. Fordítva ez nem fog működni, mert festhetünk a valóságnál szebb képet az országról, ha ez nem igaz, akkor a turisták úgyis menekülni fognak."

Azt hiszem ez tömören összegzi, hogy dolgoznunk kell még azon, hogy ne meneküljenek el a turisták, és ez elsősorban Magyarország lakóin múlik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr344848031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása