Volt már szó Oliviero Toscaniról, aki igyekezett valami meghökkentővel felhívni a figyelmet a világ problémáira, emellett a Benetton márkanévre is. Most felfigyeltem Terry Richardson munkáira is, aki szintén sajátosan látja a világot, bár nála nem találtam nyomát a társadalmi problémáknak. Amire tulajdonképpen felkaptam a fejem az egy cikk volt, amely címe:" Fallikus szimbólumok Terry Richardson reklámfotóin". Megnéztem a fotókat, hát ha nem mondják a címben, hogy én most fallikus szimbólumokat nézegetek, magamtól nem jutott volna eszembe. Ami eszembe jutott: merész, erőteljes színeket használ, bár néhol a cukorkaszínek dominálnak. A fotók letisztult kompozíciók, kevés kelléket használ, nem idealizálja a terméket, csak szépen megmutatja. Szándékosan ide most nem egy fallikus szimbólumot ábrázoló fotót választottam, hanem egy szerintem nagyon jól sikerült reklámfotót.
Richardson naplójában viszont már egészen más a hangulat. Egy fotósnak természetesen fényképnaplója van. A mai képek között is van néhány érdekes darab, itt sem a minden esetben a szépség a hangsúlyos. Az alábbi kép egy pillanatfelvételnek tűnik, és úgy vélem, a hölgyet nem lehetne igazán szépnek nevezni.
Szeret fekete-fehér képekkel dolgozni, és a naplójában találhatunk néhány nagyon szép képet is, például az alábbi portré is nagyon jól sikerült szerintem.
De hogy megmutassak egy olyan képet is Richardsontól, ami nem tipikus reklámkép, íme:
És ha a fent említett cikk szerzője fallikus szimbólumokat vélt felfedezni az Aldo reklámlépein, akkor igazán kíváncsi vagyok arra, hogy provokatív fotósunk alábbi képét vajon milyen jelzővel illeti?
Ha szeretnének Terry Richardson világában kalandozni:
http://models.com/people/terry-richardson
Ezt a cikket is óvatosan publikáltam, azokat a bizonyos fallikusnak nevezett képeket kihagytam, de most pótolom.
És találtam egy magyar vonatkozású fotót is, ami ide kívánkozott: Terry Richardson Mihalik Enikővel: