Több kisvállalkozó és kézműves ismerősöm is van, aki még mindig gondban van a Facebook oldal elindításával és annak üzemeltetésével. Már korábban is írtam erről, Kinek való és miért üzleti Facebook oldal? című bejegyzésemben, de azóta is sokan kérdeznek, kérnek útmutatást, ezért visszatérek a témához.
A legfontosabb, hogy vágjunk bele, mert ha csak elméleti fejtegetéseket olvasunk, de nem tudjuk kipróbálni, annak nem lesz értelme. De ne is vágjunk rögtön a közepébe elemzések értelmezése, stb. mert többek között az első 1-2 hónapban ez még nem ad igazán fontos információt, és talán el is bizonytalanít.
El kell fogadnunk, hogy az oldalon nem lesz azonnal sok száz rajongónk, hiszen az igazán az adott téma iránt érdeklődőket nem lehet "megvásárolni". Még mindig léteznek "lájkárusok", de sajnos az itt vásárolt rajongók nem számítanak jó befektetésnek.
A két legfontosabb dolog, ami miatt érdemes az oldal mellett dönteni:
- egy személyes profilnak maximum 5000 ismerőse lehet, míg az üzleti oldalt korlátlan számú felhasználó kedvelheti
- míg a személyes oldalt nem lehet reklámozni, az üzleti oldalt igen.
Az oldal létrehozása
Induljunk ki abból, hogy magánemberként már regisztráltunk. A hírfolyam bal oldalán keressük meg az "Oldal létrehozása" gombot és kattintsunk rá.
A oldal létrehozása gomb után erre az oldalra kerülünk, ahol a minket leginkább jellemző kategóriát kell kiválasztanunk.
Majd ezt pontosítjuk a legördülő menük segítségével, illetve ugyanitt tudjuk megadni az oldal nevét.
Itt tudjuk megadni miről szól az oldal, 155 karakterben és ha már weboldalunk, akkor annak a címét. Itt választhatunk egyedi Facebook címet, de ezt ne hamarkodjuk el, mert később esetleg jobb jut eszünkbe.
Aztán a saját profilhoz hasonlóan fel tudjuk tölteni a képet.
A következő a célcsoport megadása, de ha nem vagyunk még biztosak abban, hogy kiket szeretnénk megcélozni, később is foglalkozhatunk a kérdéssel.
Ezt követően a személyes oldalunkra hasonló felületre jutunk, ahol elkezdhetünk "berendezkedni".
Keressünk hozzánk illő borítóképet, de ne legyen benne szöveg, a megengedett a Facebook részről 20%.
A profilkép lehet a logónk, lehet egy jól sikerült portrénk is.
Igyekezzünk jó minőségű fotókat feltölteni, és pontos információkat feltüntetni a termékről. Ha az árat nem akarjuk kiírni (ha nem írjuk ki, általában ez az első kérdése az érdeklődőnek), akkor adjunk olyan elérhetőséget, amelyen könnyen elérhetőek vagyunk, hogy a potenciális vásárló gyorsan választ kapjon a kérdéseire.
De! ne csak a termékeket posztoljuk folyamatosan! Keressünk az oldalunkhoz tartalmában, stílusában, mondanivalójában illő képeket, cikkeket, híreket.
Rajongók gyűjtése és megtartása
Mielőtt reklámozásba kezdenénk, előtte kérjük meg ismerőseinket, családtagjainkat, hogy lájkolják az oldalunkat.
Küldhetünk nekik felkérést:
- e-mailen (az oldal linkjét is küldjük, hogy könnyebben megtaláljon minket)
- zárt és nyílt Facebook csoportokban, ha nem tiltja a csoport szabályzata (itt sem maradjon el a link)
- „Ajánlom az ismerőseimnek” hivatkozáson keresztül
Ennyit az első lépésekről.
Folyt. köv.
Ha tetszett, csatlakozz a Facebookon is: Marketingmoments