A divatos közösségi médiákat összefoglaló infógrafikát találtam a minap. Mivel nem hazai forrásból származik, ezért nem tükrözik pontosan a mai magyar jellemzőket, de remek iránymutatással tud szolgálni ahhoz, hogy hol keressük a célcsoportunkat.
A nők 71%-a van jelen valamilyen közösségi hálón, míg a férfiak közül csak 62%. A felhasználók 40%-a mobilról is használja a közösségi oldalakat.
A megoszlás érdekes, és ha nem is pontosan ilyen számokkal, de nagyságrendileg hasonló Magyarországon is. A vezető helyen egyértelműen még mindig a Facebook van, 67%-al. A vezető szereplő és a többi oldal között jelentős szakadék van. A következő a Twitter 16%-al, aztán a Pinterest 15%-al, Instagram 13%-ot ért el, a Tumblr csupán 6%-nál tart. Ez utóbbi információ azért érdekes, mert azt jósolják, hogy a tinik körében a Tumblr veszi majd át a vezetést.
Kiemelném még a kor szerinti megoszlást.
18-19 évesek 83%
30-49 évesek 77%
50-64 évesek 52%
65 fölöttiek 32%
Az első két adaton gondolom senki sem csodálkozik, ami miatt kitértem erre, annak az az oka, hogy az 50 fölöttiek is jelen vannak a közösségi életben, a közösségi hálózatokban, érdemes olyan termékkel, szolgáltatással is igénybe venni a közösségi oldalak reklámlehetőségét, amelyek 50 fölöttieknek szólnak.
Update: egy hozzászólás alapján kiegészítem a bejegyzést egy újabb adattáblával, amit ITT lehet megnézni, és újabb adatokat megtudni a közösségi oldalakról. A hiányzó adatot, a 19-30 éves korosztály közösségi oldalhasználati arányát nem sikerült kideríteni pontosan, de ebben az életkorban a talált adatok alapján elmondható, hogy elkezd csökkenni a felhasználás.
Aki szeretne számokat látni (forrása a Careerify), akkor ITT, lehet találni egy táblázatot.
A többi most még kevéssé elterjedt oldalról is közöl érdekes tényeket az infógrafika, érdemes átböngészni.
Forrás: unstoppableprofits.com