Azt hiszem új rovatot kellene indítanom "Morgolódó" címmel.
Este bandukolok hazafelé, megszólal a telefonom. Hét óra körül volt az idő, a hívó "magánszám". Nem lepődöm meg, hogy egy biztosítótársaság által megbízott telefonos kislány hív, de az igen ritkán fordul elő, hogy nem sikerül neki megoldani, azt a bonyolult feladatot, hogy felolvassa az elé rakott papírról/monitorról a nevemet tisztességesen. Kijavítom, ami fölött lazán átsiklik és mondja tovább a magáét.
Kérem szépen, legalább az alapvető elemeket mondjuk el a telefonos kollégáknak.
Két példa:
Az emberek számára a saját nevük az egyik legfontosabb szó a világon. Dale Carnegie már a múlt század elején azt tanította, hogy minden ember számára az anyanyelv legédesebb és legfontosabb szava: a saját neve, és nem hinném, hogy ez gyökeresen megváltozott volna azóta.
Ha hibázunk, kérjünk elnézést, nem kell hosszasan, ha csak egy fél mondatra futja, akkor annyiban.
Ilyen apróságokkal könnyen el lehet érni, hogy a potenciális ügyfélként felhívott személy elutasítóvá váljon, és máris kidobott pénz lesz a hívás díja az összes járulékos költségével együtt.