A marketing terén elsősorban kis és középvállalkozásokkal, egyéni vállalkozókkal, kézművesekkel foglalkozom, ahol az egyik legnagyobb kihívás, hogy nagyon alacsony költségvetésből érjünk el sikereket. 2018-ban a Piac és profiton megjelent cikk szerint a hazai kkv-k fele aktív csupán a digitális világban.
Idézem:"minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni" piacesprofit.hu
Érthető, hogy egy kisvállalkozásnak vagy egy egyéni vállalkozónak nincs pénze profi honlapra. A legkevesebb befektetéssel az ingyenes tárhelyen létrehozható honlap létrehozása jár, amihez csak az egyéni domaint (webcímet) kell megvásárolni, viszont azt érdemes. Még akkor is, ha a vállalkozó nem rendelkezik megfelelő affinitással az oldal megszerkesztéséhez, a szerkesztés költsége is alacsony, hamar elkészíthető. Én általában igyekszem egy lendületből elkészíteni, hogy benne maradjak a témában, a képanyagok szerkesztésében.
Fotó: pixabay.com
Nem szeretnék reklámot csinálni senkinek, de mostanában és leginkább a webnode szolgáltatásait veszem igénybe. A honlap bizonyos mértékig személyre szabható, tölthetünk föl saját fejlécet, készíthetünk galériát, meghatározhatjuk a menü helyét, stb.
Legutóbb egy egyéni vállalkozó oldalát készítettem el, természetesen megvásároltunk hozzá egy domaint: villanyszerelesbudapest.eu - a tényleges link ettől hosszabb lenne, de felhasználó csak ezt látja, ami még megjegyezhető hosszúságú. A legidőigényesebb feladat szerintem a jó név megtalálása. Ami jól hangzik és passzol a cégünkhöz, sajnos gyakran már foglalt. A domain ellenőrzők valamelyikében érdemes megnézi, hogy szabad-e, amit kitaláltunk. Több ilyen is van, egy példa: web-server.hu/domain/
Miért is jó ha van egy weboldalunk?
A legfontosabb információk, elérhetőségek, az, hogy mivel foglalkozunk mindig elérhető lesz, bármikor frissíthetjük. Az offline oldalról megközelítve: ráírhatjuk a névjegyünkre, a szórólapunkra. Online oldalról megközelítve: megtalálhat minket a Google, reklámot állíthatunk be több oldalon is, ami az oldalunkra viszi a látogatót (használhatjuk pl. a Faceebook vagy Google Adwords adta lehetőségeket).
Nagyon leegyszerűsítve ennyi lenne a lényege a honlap témának: segít "felkerülni a térképre" és nem olyan költséges és ördöngös mutatvány létrehozni.