Marketingmoments

Nevek ereje

2019. január 17. 16:15 - Marketingmoments

Ezt az eszperenete címűre sikerült bejegyzést már többször meg akartam írni, de mindig halogattam, de amikor ma a kolléganőm kifakadt, hogy a „Tisztelt Cím!” megszólítás helyett igazán használhatna a neki, személyesen neki levelet író kedves ügyfél igazán vehette volna a fáradtságot, hogy a nevén szólítsa, elhatároztam, hogy most már tényleg megírom (bár kétlem, hogy éppen ahhoz a bizonyos ügyféhez eljut, de talán másokhoz igen).

cola2_1.jpgMint az írás közben folytatott gyors kis keresés alátámasztja, tényleg sokáig halogattam a témát, ugyanis 2013 nyarán dobta be a Coca-Cola a neves kampányt. Gondolom, sokan emlékeznek az üdítős polcok előtt nézelődő, keresgélő vásárlókra, ami szemmel léthatóan illusztrálták, hogy a perszonalizáció mindig jól működő marketing eszköz.

A Marketing112 még 2013 júniusában írt is erről a kampányról és interjút készítettek a cég képviselőjével. Idézném az egyik legfontosabb, kisvállalkozóknak is címzett tanácsot a cikkből: „maga a megvalósítás vállalkozás típus független. Egy mikrovállalkozás, egy kkv is élhet ennek a perszonalizáció lehetőségével. Persze termékfüggő és anyagi erőforrást igényel.

nevkereses_2.jpgAztán tavaly egy másik nagy cég is élt ezzel a módszerrel, az Airwaves tavaly rukkolt elő a nevekkel ellátott rágókkal. Ők csak nevekkel dolgoztak, ha jól tudom nem volt olyan univerzális készlet mint pl. a VIP, vagy Anyu, Apu. Ez a kampány már nem szólt akkorát, de szemmel látható volt a hatás, többet és többen keresgéltek a pénztáraknál sorban állás közben a nevek között, mint amikor csak normál csomagolású termék volt a polcon.

A pszichológiai vonatkozást azonban én máshová vezetném vissza, mint ahová a Marketing112 tette. Én egy 1936-ban íródott könyvig nyúlok vissza, de lehet, hogy ezt megelőzően is említi a szakirodalom a nevek fontosságát. Az említett könyv Dale Carnegie Sikerkalauz című írása. Csak a lényes, átlagemberre vonatkoztatott történetét és annak summázását ismertetem most.

A nevek megjegyzése és helyes használata mindnyájunk számára haszonnal jár. Egy átlagember a társaság büféjében szokott reggelizni. Észrevette, hogy a kiszolgálónő tekintete mindig mogorva. Csak készítette a szendvicseket, és az emberek is csak egy-egy szendvics voltak számára. Rezzenéstelen arccal, némán készítette el szendvicset és másnap kezdődött minden elölről. Sorban állás, ugyanaz a nő, ugyanaz a mogorva tekintet. Egyetlen apró eltéréssel: egy cédulán rajta volt a neve. A történet átlagembere mosolyogva megszólította: „Helló, Eunice”, és csak azután mondta mit is kér. Használt?

Úgy tűnik igen: a nő a szokásosnál több sonkát rakott a szendvicsbe, három levél salátát tett a tányérra, és jól megrakta sült krumplival.

Ha jókor és jól mondunk ki egy nevet, annak mágikus hatása lehet, ezt soha ne feledjük  - állítja Dale Carnegie.

A név megkülönböztet, egyedivé tesz, csak ahhoz tartozik, akinek címezzük. Ha közölni akarunk valamit, vagy éppen kérni, különös jelentőséget nyer, ha a partner nevével kezdjük mondandónkat. Mindegy, hogy egy pincérnővel vagy a főnökünk-kel van dolgunk, a módszer remekül működik mindenkivel.  A fentiek alapján lett Carnegie egyik alapelve, hogy ne feledjük, mindenki számára a saját neve az anyanyelv legszebb és legfontosabb szava.

Ha valaki pedig kételkedne a megállapítás időtállóságában, hiszen valóban meglehetősen rég íródott a könyv, gondoljon csak a neves kampányokra vagy a névvel ellátott bögrékre, macikra és sok más apró ajándékra.

Lehetőség szerint szólítsuk nevén az ügyfelet, a vásárlót, vagy ha a termékünk lehetővé teszi, alakítsuk ki a saját neves kampányunkat.

Források:

Dale Carnegie Sikerkalauz 1.

Marketing112

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr1014568704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.