Marketingmoments

A kiállításon való megjelenés

2015. november 15. 21:43 - Marketingmoments

Tanulási segédlet

Kiállítás/vásár egy vállalat és termékeinek bemutatására kiválasztott hely, esemény vagy más bemutatkozási szituáció, abból a célból, hogy a közönséget magához vonzza és segítségével elérje kitűzött kommunikációs céljait.

Mind a vásár, mind a kiállítás egy olyan szimulált piaci helyzet, amikor a kínálat és a kereslet térben és időben koncentráltan találkozik.

Jellemzőjük:

  • A termék megjelenik a valóságban
  • Kétoldalú kommunikáció valósul meg
  • Kipróbálási lehetőség
  • Információközvetítés hatékony módja
  • Leginkább elősegíti új kapcsolatok kiépítését

A kiállításon való részvétel egy lehetőség, amely megfelelő felkészülés esetén hozzásegíti a céget, hogy önmagát, termékeit, szolgáltatásait megismertesse a számára fontos vásárlói célcsoporttal.

A vállalatnak célszerű megvizsgálni, hogy hol jelenjen meg mint kiállító, és hol mint szakmai látogató.

  • A vásár, kiállítás választásának oka lehet:
    1. a vásár tematikája illeszkedik a promóciós programba
    2. a piaci lehetőségek kiaknázatlansága
    3. a rendezvény időzítése jól illeszthető az eladási tervekhez, termeléshez
    4. az új termék bevezetését hatékonyan segíti a választott esemény
    5. a potenciális vevőkre hatnak a kiállított termékek
  • A vállalatok a vásárok, kiállítások következő típusain való megjelenésről dönthetnek.
    1. Közönségesemények- azok a vásárok, mezőgazdasági bemutatók, amelyek a nagyközönség számára nyitottak
    2. Kereskedői események- olyan kiállítások, amelyen azonos termékek forgalmazásával foglalkozók találkoznak és a nagyközönséget kizárják
    3. Magánrendezvények- egy adott vállalkozás az általa kiválasztott közönségnek rendez kiállítást
    4. Szimpóziumok, konferenciák és szemináriumok- válogatott célközönség számára
      • A kiállítás, vásár értékelhetőségének szempontjai:
        1. versenytársak megjelennek-e?
        2. Milyen értéke (rangja van) az üzleti életben?
        3. Mennyire professzionális a szervezés?
        4. Honnan érkeznek a látogatók?
        5. Milyen a külföldi és hazai kiállítók aránya?

További döntési szintek:

  • Régi vagy új termékkel jelenjen meg a piacon: a vállalatnak a vásáron a leginkább piacképes termékével célszerű részt venni. Akkor érdemes a kiállítási részvételt új termékre alapozni, ha az új termék elég széles körben eladható és ezáltal a részvétel költségei a későbbiekben megtérülnek.

Kiállításon való megjelenés céljai:

  1. Meglévő piaci pozíció erősítése
  2. Új pozíciók szerzése

Az egyes célok esetén a következők alkalmazhatók:

Meglévő piaci pozíció erősítése

Új pozíciók szerzése

Mindkét cél esetén alkalmazható

Versenytársak megfigyelése

Új termék bemutatása

Fogyasztókkal való találkozás

Meglévő piaci kapcsolatok ápolása

Új piacokon történő fellépés

Termékek tesztelése

Alkalmazottak motiválása

Új piaci stratégia kipróbálása

Image építés

Vevőszolgálat

Képviselők keresése

Piaci információk gyűjtése

 

Termékcélok:

  • új termék bemutatása,
  • terméktesztelés

Ár-kondíciós célok:

  • piaci árszint megismerése,
  • árrés felkutatása

Disztribúciós célok:

  • új piacok megismerése,
  • új kereskedelmi kapcsolatok felvétele,
  • meglévő üzleti kapcsolatok ápolása, erősítése,
  • megrendelések szerzése

Kommunikációs célok:

  • ismertség növelése,
  • márka megismertetése,
  • új kapcsolat kiépítése,
  • potenciális vevőkkel való találkozás,
  • új technológiák megismertetése

Kutatási célok:

  • piaci információk gyűjtése,
  • új üzleti lehetőségek felmérése,
  • konkurenciavizsgálat.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr368081330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.