Marketingmoments

A marketinges diétája: pékáru

2015. március 23. 12:49 - Marketingmoments

pek1.jpgBizony, a marketinges is ember és bizony diétázik is. Én a kalóriaszámolós módszert választottam, és közel két hónapja be is tartom. De most nem a diétámmal szeretnék dicsekedni, hanem az ehhez tartozó tapasztalataimat szeretném megosztani veletek, először a pékáruk terén.

Nem is gondolnánk, hogy egy ártatlan kis péksüti mennyi kalóriát rejthet, és milyen könnyű ezekből túlenni magunkat és észrevétlenül kúsznak is föl a kilók. Viszont van olyan mozgalmas nap, amikor bizony nem jut idő másra, csak útközben gyorsan venni egy-két pékárut. Eddig ez nem olyan nagy gond, választék van bőségesen. A probléma ott kezdődik, amikor be akarom könyvelni a nyilvántartásomba (a könnyebbség kedvéért online, már meglévő adatbázissal is rendelkező oldalon).

Vagyok olyan könnyelmű és konyhamérleg nélkül mászkálok össze-vissza. Ebből adódik az első probléma: hány gramm volt a süti

pek2.jpgAztán jön a második kérdés: adott pékség milyen kalóriatartalommal állítja elő mondjuk a kakaós csigát?

Ha boltban nincs kiírva, majd meglesz a honlapon, gondoltam.

10 pékség honlapját néztem meg. Félreértés ne essék, nem akarok reklámot vagy antireklámot csinálni senkinek, csak a tapasztalataimat és véleményemet írom le.

Kezdjük a Lipótival, ahol a boltban is ki van írva sok információ, és diabetikus termékeik is jól láthatóan vannak kihelyezve. Az oldalukon is szépen fel van tüntetve minden szükséges információ. Az általam megnézett oldalak között ők vezetnek.

A másik kedvenc oldalam a Fornettié volt, a szükséges adatok megtalálhatók, és még egy kalkulátor is található az oldalon, ahol azt is meg tudom nézni, hogy egy bizonyos sütit milyen mozgásformával mennyi idő alatt "égetek el".

pek3.jpgMost következzenek a kevésbé segítőkész oldalak, ők csak a grammok megadásával adnak támpontot: Arsenal Pékség,  CIPÓ - Sütő- és Cukrászipari Kft., Gere Pékség, Príma Pék, Sváb Pékség.

És vannak a titokzatosak, akik se grammot, se kalóriát nem tüntetnek föl: Napsütöde Pékség és Rádi Pékség.

Amit külön sajnálok, hogy a Martini Pékségnek még weboldala sincs, legalábbis nekem nem sikerült rábukkannom, pedig ők igazán jó termékeket árusítanak, de vagy hazaviszem és lemérem, vagy tippelek.

Sajnos ezen a téren az áruházláncok sem büszkélkedhetnek: Interspar-Spar oldalakon nincs információ, az Aldi és a Lidl oldalán sem sikerült találnom, a német változatokon sem. A Penny Market oldalát is megnéztem, hiába. Hasonlóan jártam az Auchannal is.

Azt hiszem nem én vagyok az egyetlen, aki figyel a bevitt kalóriákra. A pékáru is beleférhet s diétába, ha tudjuk, hol tartunk a napi keretünkkel, de ha semmi információm nincs, akkor sajnos lehet, hogy le kell mondanom a friss termékről a csomagolt javára.

Nem hiszem, hogy nagy fejlesztés kellene ahhoz, hogy több információhoz jussunk a friss termékekről, hiszen nem csak a fogyózóknak segítene, de a cukorbetegek is jobban tudnák követni, hogy esetleg melyik friss terméket engedhetik meg maguknak, sőt szerintem a tudatosan táplálkozni próbálók egy része is örülne ennek.

Tavasszal, amikor lekerülnek a vastag holmik, többen figyelnek arra, hogy mit esznek és mennyit, ilyenkor kiválóan lehetne kommunikálni, hogy az XY pékség vagy áruházlánc segít a vásárlóinak a tudatosabb döntésben.

Mára ennyit a diétás kérdésekről.

Szólj hozzá!
Címkék: diéta kalória

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr337278225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.