Marketingmoments

Újratervezés

2014. január 02. 11:15 - Marketingmoments

sepr.jpgBoldog és sikeres új esztendőt mindenkinek!

Az év eleje a(z) (újra)tervezés időszaka. Nem árt újragondolni, leporolni az eddigi megközelítését az üzletünknek, a marketingünknek. Érdemes friss energiát adni az ismertetőknek is. Ehhez szeretnék egy tippet adni a mostani posztban.

Ha eddig csak tényszerű adatokat közöltünk, még ha azok mégoly jók is, közelítsünk a vevő szemszögéből is. Minden eladásra váró terméknek vannak termékjellemzői, előnyei különbség, amelyek feltüntetése elengedhetetlen és olyan haszna, amit a vevő értékel. Helyezzük a hangsúlyt a haszonra a termék tulajdonságai helyett.
Ez nem azt jelenti, hogy mostantól a webshopunkban csak az előnyök szerepeljenek, nagyon fontosak a pontos paraméterek, mert hiányos adatok alapján nem tud dönteni a vásárló, de egészítsük ki azzal, hogy miért jó a vevőnek a termék.

A különbség a két megközelítés között az, hogy az egyik egy lecsupaszított termék, a másik viszont szimbólum, élethelyzetbe, szokásokba, érzelmekhez fűződő történetekbe illesztett termék.

Például egy e-könyv olvasónál a technikai paraméterek mellett érdemes kiemelni, hogy hány könyv cipelésétől mentesíti a tulajdonost a készülék. Kívánsága szerint akár több tucat kedvenc vagy fontos könyv lehet nála, és mindez néhány dekagrammot nyom csupán. Elfoglalt, sokat utazó vásárlóink minden bizonnyal értékelni fogják ezt a kényelmi funkciót. De előny lehet az is, hogy az olvasott szöveg nagyítható, amit - bármennyire is szeretem a hagyományos könyvet - nyomdatermékek esetében nem kivitelezhető.

Nézzünk úgy a termékünkre, hogyha mi lennénk a vásárlóink, milyen előnyt nyújtana nekünk a saját árunk. Megvan? Akkor gyorsan adjuk hozzá a termékleíráshoz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr625721156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.