Marketingmoments

Emberkísérlet, avagy vintage gyógyszerreklámok

2013. szeptember 30. 16:07 - Marketingmoments

A különböző csodaszereket már évszázadok óta hirdetik. A világon először 1906-ban fogadtak el a gyógyszerek reklámozását szabályozó törvényt, ezt megelőzően  a címkén az információk a teljességének és pontosságának  csak a gyártó őszintesége és  fantáziájának gazdagsága szabott határt. Azokban az években még megkérdőjelezhető elektromos készülékeket, a Coca-Colát és a kígyó olajat értékesítettek drogériákban és az értékesítők, hogy  meggyőzzék a vásárlókat  a gyógyszerek hatékonyságáról, különféle mutatványokat és trükköket vetettek be, valamint a homályos ál-szakkifejezésekkel próbálták kábítani a potenciális vásárlókat.
Természetesen a reklám sem maradhatott ki a fegyvertárukból. A következőkben egy csokor reklámot mutatok a 19 század végének és a 20 század elejének terméséből.

vin1.jpg

vin2.jpg

"A gyermekek és felnőttek híznak, mint a sertések; 20 éve a piacon, tavaly eladott másfél millió palack tonik" hirdette  a 19.század 70-es éveiben a plakát. A tonik Edwin Wiley Grove révén került forgalomba,  a malária megelőzésére és a tünetek megszüntetése. Az italt Párizsban - nem a francia fővárosban, hanem egy kisvárosban  Tennessee államban - találták fel, és a fő hatóanyaga a kinin volt.

Groove tonikja tényleg enyhítette a malária tüneteit, de a megelőzésként teljesen haszontalan volt. Ennek ellenére Groove  több millió a palackot adott el, míg a termékét nem nyomta el a híres Coca-Cola.

vin4.jpg"Egy finom és egészséges ital. Enyhíti a fáradtságot, elengedhetetlen a férfiak - üzletemberek, tanárok, diákok és a sportolók- számára. Megszünteti a fizikai és mentális kimerültséget. A hölgyek kedvenc itala, megszünteti a szomjúságot és a rosszkedvet. " - állította egy régi Coca-Cola reklám.

vin3.jpg

vin5.jpg

vin6.jpg

"Egy kígyó olaj alapú kenőcs  - a leghatékonyabb eszköz a fájdalom és a sántaság ellen. Kúrálja a reumát, neuralgiát, isiászt, lumbágót, ficamokat és fogfájást, ajánlott fagyás, zúzódások, láz és rovarcsípések ellen. Alkalmazható az emberek és a háziállatok kezelésére . " - írja a készítmény kitalálója Stanley Clarke.

Az 1906-ben elfogadott reklámtörvény lényege azonban  a fogyasztók védelme volt az olyan gazemberek ellen, mint Stanley Clarke. Azt ígérte, hogy a kenőcs hogy megszabadít a több tucat betegségtől, és azt állította, hogy a gyógyszer előállításához felhasznált olajat kínai csörgőkígyókból vonták ki. Az elemzések azonban hamar kimutatták, hogy egyetlen kígyónak sem volt köze a termékhez, és Stanley Clarke hatalmas pénzbírsággal fizetett a hazugságaiért.

vin7.jpg

És íme egy még ma is divatos termék, a fogyasztó krém. "Csodafegyver a fogyáshoz - tiszta,  hűs és  frissítő krém külső használatra. Nem zsíros vagy olajos, szagtalan, nem szükséges diétázni és a testmozgásra sincs szükség. A normál alakot 30 alakalom alatt visszaállítja cizellált sziluetthez 60 alkalom szükséges. Alkalmas a fürdőben való használatra is. "A pontos összetételét a mai napig nem ismerik, de teljesen feleslegesnek az elhízás elleni küzdelemben. Az ilyen szerek eladását a törvény nem törvény szabályozta, a gyártók nem tüntették fel a csomagoláson az összetételt.

vin8.jpg

És most egy eszköz. "Állszűkítő - a fiatalos ovális arc visszatér, ha húzza a húrt. Megelőzési és megszünteti tokát a nyaki nyirokcsomók intenzív masszírozásával."

19. és 20. század fordulóján a New Yorkban élő professzor, Eugene Mack találta fel  a "csoda álla-csökkentőt", azt ígérete, hogy nem csak  a tokát csökkenti, de üdébb lesz tőle a bőr, hogy javítja a nyak formáját és kontúrját, valamint a ráncokat is  eltávolítja. Ez volt az egyike több száz, ha nem ezer, a teljesen haszontalan eszköznek, amelynek népszerűségét  a titokzatos "technika" határozta meg, és a fogyasztók orvosi tudatlansága.

vin9.jpg

Árultak még rózsaszín tablettákat sápadt embereknek, amiben legalább némi vasat ki tudtak mutatni, de nem hatott olyan csodaszerként, ahogy hirdették.

A végére hagytam a legmeghökkentőbb terméket, a végbéltágítót.

vin10.jpg

" A legjobb orvosság az aranyér és a székrekedés kezelésére - végbél tágító . Segíti a természetes folyamatokban a krónikus székrekedés és aranyér esetén.. Kapható az orvosi eszköz boltokban . Bővítők tömör gumiból  készültek és négy méretben kaphatók . "

Ez talán az egyik legsúlyosabb példája egészségügyi írástudatlanságnak a lakosság körében.  A gyártó azt állította, hogy a végbél tágító a természetesen tornáztatja a belső medence izmait, és így hatásos  eszközként szolgál az aranyér  megelőzésére és kezelésére. A tárgyalás 1940-ben a következő ítélettel végződött: végbél tágító  helyrehozhatatlan károkat okozhat a betegnek  és a termelési betiltották. Az 1906-os törvény a  volt az első lépés, hogy betiltsák ezeket embertelen és minden bizonnyal káros emberkísérleteket, de mint láthatjuk még közel  egy harminc évvel a törvény bevezetése után is volt példa a próbálkozásokra.

Forrás:fresher.ru

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr735541411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.