Marketingmoments

Az igazság nulladik pillanata

2013. június 24. 21:16 - Marketingmoments

zmot.jpgKedvenc területem az online marketing területén kétségtelenül a Facebook marketing, talán, mert az egyik legszínesebb, az oldalszerkesztések révén e leginkább változatos tevékenység, de az online tevékenység nem merülhet ki ebben. Igyekszem követni a trendeket, olvasni az aktuális cikkeket és ezekből illetve saját tapasztalatból is a következő helyre nálam a tartalommarketing és az ehhez kötődő fogalomcsoport került. Különösen fontos lehet az ún. ZMOT (Zero Moment Of Truth- az igazság nulladik pillanata). A klasszikus vásárlási szituációkban az igazság első pillanata az volt, amikor a fogyasztó meglátta a terméket a boltban. Mostanra el leginkább a napi fogyasztási cikkeknél és az impulzusvásárlások során van ez inkább így, mert a tartós fogyasztási cikkeknél az igazság pillanata előbbre tolódott, a fogyasztó tájékozódik a különböző weboldalakon, akár a cég saját oldala legyen az, akár egy fórum, vagy egy véleményformáló blog. Egy 2011-es felmérés szerint a potenciális vásárlók 84%-a keres rá a vásárlást megelőzően a termékre, szolgáltatásra. Legutóbb a szakmunkások marketingjéről írtam, ott inkább az offline eszközökről és az ajánlásmarketingről volt szó, de természetesen is szükséges az online jelenlét is, még ha nem is tudnak látványos honlapokkal előrukkolni, de „kereshetővé” kell válniuk.

A Nielsen 2012-ben készült felmérése pedig egy érdekes, viszonylag új keletű jelenséget tárt fel, továbbra is listavezető az befolyás terén az ismerősök, barátok véleménye 92%-kal (nem véletlenül mutatja a Facebook sem, hogy hány ismerősünk kedveli az adott rajongói oldalt). Lehet, hogy meglepő, de ezt kereséseink során, saját akaratunkból elolvasott írások követik, attól függetlenül, hogy ismert vagy teljesen idegen számunkra a szerző, ide értendők a blogok, fórumok.

A szerkesztett tartalmak (internetes magazinok, portálok vagy a céges weboldalak) kerültek a harmadik helyre, ezeket 58%-ban fogadjuk el és be.

A hagyományos reklám szinte teljes spektrumát tekintve (televíziós megjelenés, magazinok, napi sajtó) 47% körüli teljesítményt tudnak produkálni, a keresőreklám 40%-ot a banner 33%-ot.

Ha kicsit a sok százalék és adatot összességében nézzük, akkor láthatjuk, hogy hangsúly az információtartalommal bíró, nem csupán szlogenekre korlátozódó anyagok felé tolódik. A fogyasztónak már nem a termékkel kell szolgálnunk, hanem elegendő információval is arról, ami fontos, amitől megerősödik benne a bizalom a cégünk iránt. Fordítsuk a javunkra a korábban említett ZMOT-ot,  adjuk meg az potenciális fogyasztónak azt az információt, amire vágyik. A terjedő okostelefonok világában pedig még gyorsabban, még több információhoz jut a fogyasztó, az igazság nulladik pillanata a vásárlás gondolatának felmerülése után gyakorlatilag már bárhol, bármikor bekövetkezhet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr165376402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.