Marketingmoments

Szakmunkások marketingje

2013. június 23. 14:38 - Marketingmoments

kertesz.jpgSok-sok megírni való motoszkál a fejemben, de a kánikula nem éppen egy írást, vagy bármilyen más alkotó folyamatot támogató időszak. Egy tegnap esti beszélgetés után aztán mégis megemberelem kicsit magam és vázolok néhány gondolatot a szakmunkások, a jó mesteremberek reklámjáról.  Az igazán jó szakik nélkül komoly slamasztikában lennénk, sokan közülük precízen dolgoznak, megbízhatók, de nehéz számukra látványos kampányt csinálni, vagy közösségi oldalt létrehozni. A szerencsésebb szakmák esetében, mint például a kertészet, lehet szép oldalt, hasznos blogot csinálni. Tegnap este éppen egy kertész barátommal folytattam beszélgetést, akinek már közel egy éve csinálom a Facebook oldalát, és az egyik legsikeresebb és a szívemhez legközelebb álló olyan oldal ez, amit szerkesztek, mert folyamatosan van kommunikáció, a tagok nem csak vannak, hanem élnek, figyelnek, küldenek képeket a saját kertjeikről, vagy az utazásaik során fotózott növényekről. Erről az oldalról úgy gondolom, hogy az itt lévő 3 000 fölötti rajongó, ami nem vásárlással, hanem valós érdeklődéssel gyűlt össze, többet ér, mint mások 5-6 000 vásárolt lájkja.

Elkalandoztam, mert mostanában állandóan a kilóra árusított lájkot kínáló hirdetésbe botlok.  Szóval tegnap a kisvállalkozás következő lépéseit próbáltuk kicsit tervezni, hogy kertészeti szezonon túl milyen szolgáltatással érdemes bővíteni, hogy kiegyensúlyozottabb bevétellel tudjon majd kalkulálni a cég.

Ekkor az, aki a cég motorja tulajdonképpen megkérdezte, hogy tényleg fontosnak tartom-e a céges névjegykártyát. És nem viccelt.  Hát hogy ne lenne már fontos! A kertészé egyfajta bizalmi pozíció, hiszen sokszor kap kapu-és lakáskulcsot, rá és a csapatára bízzák a portát.  És ha már kialakult a jó viszony közöttük, és valaki egy megbízható kertészt keres, akkor csak oda kell adnia a névjegyét. Persze, amikor a megrendelő kifejezi az elégedettségét, akkor meg kell kérni erre, hogy ha nem okoz neki problémát, esetleg ajánljon minket és akkor kell a kezébe nyomni néhány névjegyet.  Ezt a módszert érdemes lenne gyakorolnia azoknak a mesterembereknek is, akik felújítással foglalkoznak, vagy sürgősen elvégzendő javításokkal. Igaz, itt benne van a pakliban, hogy csak a valóban jó munkát végzőket ajánlják tovább, lusta, sumákoló iparos örüljön, ha nem verik nagydobra, hogy milyen léhűtő.

painting.jpgDe legyünk optimisták és kanyarodjunk vissza a rendes, szorgalmas szakemberekhez. Érdemes néhány fős érdekközösségekbe tömörülni, amikor nem egymás konkurenciáit vagyunk, de mindannyian építési, karbantartási munkákkal foglalkozunk. Például egy csúnya csőtörés után szükség lehet egy jó burkolóra vagy festőre, mindjárt ajánlhatjuk is az ismerős szakit. A sima utcai vagy postaládás szórólapozás sosem tud annyira hatékony lenni, mintha valaki ajánlásával jutunk el a megrendelőhöz.  Sokszor a fotók nem tudják visszaadni a szépen festett vagy tapétázott szoba minőségét, hogy egy jól bekötött csapról ne is beszéljünk (nem hiszem, hogy sok lájkot lehetne gyűjteni a csaptelep fotójával), de ha olyantól hallják, hogy bizony tökéletes lett a tapétázás, aki már dolgoztatott velünk, szívesebben hívnak majd.

A másik lehetőség, hogy ha hozzájárul a jelenlegi megrendelőnk, akkor helyezhetünk el a szomszédok postaládájában egy rövid bemutatkozó levelet, hogy kik vagyunk, mi a szakterületünk és referenciaként megnevezhetjük XY-t, akinél éppen dolgoztunk. Olyan történetről is tudok, amikor egy komolyabb felújítás során az építési vállalkozó minden szomszéd postaládájába egy rövid levelet helyezett el, melyben röviden vázolta a felújítás menetét, időtartamát, hogy milyen zajosabb folyamatokra lehet majd számítani, mindenkitől elnézést kért a kellemetlenségért, és persze nem felejtette le az elérhetőségeit sem.  Részben azért tette ezt, hogy ha valakinek gondja adódna munkálatokkal, akkor először ne a rendőröket hívja, hanem fel tudja venni a kapcsolatot a vállalkozóval, illetve, ha esetleg szintén tatarozáson gondolkodik, talán a kivitelező figyelmessége megragadja a figyelmét.

Szolgáltató szektorban fokozottan igaz, hogy az elégedett ügyfél a legjobb reklám, éljünk vele!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr955373702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.