Marketingmoments

Felpezsdítő számla

2013. június 13. 18:02 - Marketingmoments

frizzante_kulso.jpgÚgy alakultak a dolgaim, hogy egy ideje nem írtam új bejegyzést, sőt egy ideig nem is igazán követtem az online világ eseményeit, de most már igyekszem lépést tartani újra a weben áradó hírekkel, információkkal.  

Gyakran felbukkant mostanában a Facebookon egy ominózus számla, Frizzante étterem finoman szólva is igen borsos számlája. Most amikor ezeket a sorokat írom a megosztások száma már meghaladta a 37 200-at. De hasonló számla jelent meg a Tékozló Homár blogban is. Most nem azon szeretnék sopánkodni, hogy milyen csúnya ez a túlszámlázás, hanem kicsit marketing oldalról nézném a történetet. Ami biztos, sok ezer ember tudja, hogy a belvárosban létezik egy Frizzante nevű vendéglátóipari egység. Ez nekik jó. Sokan írnak róluk, ez is jó lenne, ha nem arról szólnának az írások, hogy lehúzzák a vendéget.  De ami különösen visszatetsző volt, az, amit az Origó cikkében olvastam. Idézem az ügyvezetőt: „Az ajtón is kint vannak az árak, arról nem tehetek, ha nem tudják, amikor fél tizenegykor bejönnek, és keresztbe áll a szemük. Drága a környék, magasak a bérleti díjak, majdnem 500 ezer forint. Ráadásul be kell fizetni az adókat, forgalom pedig nem nagyon van, ennél nem lehet olcsóbban megúszni”. Ugye nem csak én érzem flegmának ezt a hozzáállást? De van frizzante_szla.jpgfolytatás is: "Itt nem kiskocsmai árak vannak, hanem belvárosaik. Akinek magasak, az menjen át egy olcsóbb helyre.” Arról szó sem esik, hogy náluk a kedves vendég esetleg jobb, kiszolgálást, kifogástalan minőséget vagy főúri környezetet kapna a többletköltségért. A magas bérleti díj a bérlő és tulajdonos problémája, a vendégnek ettől nem jobb a közérzete. A hely köré fonódó legendák sem emelik a színvonalat, verőembereket, az étterembe gyanútlan turistákat becsábító ledér hölgyeket emlegetnek.

Az ügyvezető nyilatkozatából kiderül, hogy nem nagyon van forgalom. Rákerestem hát a hely nevére, hogy milyen találatokat kapok. Semmi jó nem derült ki. Sem egy árva honlap, egy utalás valamilyen hirdetésre, reklámra, hogy a Facebook jelenlétről ne is beszéljünk. Amit találtam a kedvezménykártyák oldalán, az bizony édeskevés. A cím és egy fotó, de nyitva tartás, se telefon, se web. A tripadvisor.com-on sorjázó negatív bejegyzéseket ne is említsem.

Pedig egy étterem marketingjében csodálatos lehetőségek rejlenek. Különösen, ha nem egy kiskocsmáról van szó, hanem egy elegáns belvárosi étteremről. Gyönyörű beltéri képek, ét-és itallapot tartalmazó oldal, remek ételfotókkal és persze az elérhetőséggel, lehetőleg legalább 2 nyelven. Különleges vendégeket invitálhatunk, akiket nyomon követnek az újságírók, sőt ezt már a megnyitón is meg lehet tenni. A Facebookon angol-magyar párhuzamos kommunikációval, akár egy kis országimázs építéssel együtt rengeteg Magyarországra látogató embernek hívhatjuk föl a figyelmét arra, hogy egy különlegesen finom és hangulatos ebédre vagy vacsorára ejtsék útba az éttermet. És regisztráljunk minden olyan oldalon, ahol csak lehet, ahol éttermeket kereshetnek az emberek (persze ehhez kell egy weboldal).  Ezek csak általánosságok, a többi esetleges lehetőséget, marketinglépést pedig az étterem célcsoportjához, hangulatához igazítva lehet folyamatosan megtervezni, megvalósítani. A Frizzante most akkora negatív reklámot kapott, ami számukra nem a nulláról való marketinget jeleni, hanem a mínuszból indulást, és kíváncsian várom, hogy milyen lépéseket látunk majd tőlük.

 A képek forrása: kedvezmenykartyak.hu és facebook.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr315359694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.