Marketingmoments

Keresztmarketing - olcsó marketingeszköz

2013. január 14. 15:45 - Marketingmoments

lada.jpgEszembe jutott, hogy néhány régi írásomat is be kellene illesztenem a blogomba, ilyen a most következő is írás is ilyen, egy cikk a ládafiából.  A keresztmarketing egy olcsón használható eszköz a kisvállalkozók számára, mégis kevesen használják, bár még mindig nem értem miért ódzkodnak tőle.Ezt a cikket több mint egy éve írtam, de a virtuális élet talán még ma sem szorította ki teljesen a hagyományos technikákat, sőt ezt olyan módszer, amit gyorsan át lehet ültetni online változatba is.

Sajnos elemzések ide vagy oda, még nem lábaltunk ki a válságból (a cikk megírása óta sem igazán). Kevés kivétellel minden vállalkozásnak szembe kell néznie valamilyen mértékű visszaeséssel. Új területeket és új vásárlói csoportokat kell felfedeznünk magunknak, és ehhez az eszköztárunkat is bővítenünk kell. A keresztmarketing egy olyan eszköz, amellyel alacsony költséggel érhetünk el újabb potenciális ügyfeleket. Ráadásul a legtöbb marketing eszköz hatása lassú, akár fél évbe is telhet amíg egy program beérik, megtérül, kiszámítható eredményeket kezd hozni. Szerencsére van néhány instant marketing eszköz, ami gyorsabban hat, és ezek egyike a már említett keresztmarketing. Gondolom sokakban felmerült a kérdés, hogy ha olcsó és gyors, akkor mitől is az és hogyan is működik. A keresztmarketing tulajdonképpen egy kölcsönösen előnyös együttműködés olyan vállalkozásokkal, amelyek ugyanannak a célközönségnek értékesítik termékeiket. És most következzék a hogyan. 

butik.jpgTünde egy női ruhabolt tulajdonosa. Barátnőjének, Kingának pedig kozmetikája van. Mindketten nőknek értékesítenek, de nem konkurensek. Tünde népszerűsítheti a bolt ajánlatát, Kinga pedig népszerűsíti a kozmetikát egymás ügyfelei körében, hiszen azok a nők, akik Kingánál arra költenek, hogy csinosabban és ápoltabbak legyenek, nyilván szívesen vásárolnak néhány csinos darabot maguknak. A kivitelezés pedig nagyon egyszerű, készíteni kell egy szórólapot, amit Kinga a kozmetikában minden ügyfelének odaad. Aki a szalonban kapott szelvénnyel látogat el a ruhaüzletbe, az apró ajándékban részesül. A szelvényeket pedig akár „házilag” is elkészíthetjük: beírjuk egy szövegszerkesztőbe az ajánlatot, és mindig kinyomtatjuk belőle a szükséges mennyiséget. Itt jegyezném meg, hogy ha van rá lehetőségünk, törekedjünk egyedi, ránk jellemző stílusra, és ne egyszerű fehér lapra nyomtassuk, vegyünk színes, igényesebb papírt. A marketing attól lesz keresztmarketing, hogy a Tündétől érkezett vendégek 10% kedvezményt kapnak Kinga kozmetikájában.

Tulajdonképpen az egész kampány nem kerül többe néhány ezer forintnál: a kiadások alacsonyak, a keresztmarketing-együttműködés pedig sokszoros megtérülést eredményezhet. Fontos, hogy tudjuk, mennyire volt hatékony a kampányunk. Az eredményeinket akkor tudjuk javítani, ha lemérjük marketing tevékenységünk hatékonyságát. A keresztmarketing-kampányokban a mérés nagyon egyszerű: a szólapjainkat kell követni. Hetente esetleg havonta össze kell számolni, hogy partnerünk kuponjából mennyit osztottunk szét, de ami még ennél is fontosabb: hány vevő jelentkezett saját kuponunkkal. Online rendelés esetén (ha üzemeltetünk webshopot is, arra is terjesszük ki a kedvezményt) pedig hívjuk fel a figyelmet arra, hogy hol tudja feltüntetni a kedvezményre jogosító kuponkódot. A hónap végén a kuponok által generált bevételből levonjuk a kuponok és az ajándék költségeit.
Így kiderül, milyen arányban térült meg befektetésünk. Természetesen az sem mindegy, hogy milyen cégekkel vesszük föl a kapcsolatot. Azok a jó keresztmarketing partnerek számunkra, akiknek ugyanaz a célközönsége mint nekünk, de nem közvetlen konkurenseink. Keressünk olyan vállalkozásokat, amelyek megfelelnek ezeknek a követelményeknek. Gondoljuk végig, hogy hol vannak olyan potenciális partnerek, akikkel együttműködhetnénk. Figyeljünk arra, hogy az ajánlat mindkét cég számára előnyös legyen, mert különben hamar elveszti a partnerünk a motivációt a cégünk hirdetésére. Induló bolt vagy webáruház esetében úgy lehet módosítani ajánlatot, jutalékot ajánlunk, ha az új vásárlót a keresztmarketing partner küldte. A fenti néhány tanács remélem segítségükre lesz a keresztmarketing előnyeinek megismerésében.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr345017835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.