Marketingmoments

Mennyiség, minőség, típus...a lájkokról

2012. október 26. 22:04 - Marketingmoments

like.jpgÚj sorozatot szeretnék ezzel a cikkel elindítani azokról a dolgokról, amik a Facebook kommunikációban és marketingben fontosak lehetnek, saját tapasztalataimat  és mások tudását összegezve.

Ami rég motoszkál a fejemben, hogy mennyire érik meg a "vásárolt" lájkok. Ez egy részben lelkiismereti részben szakmai kérdés számomra. Tudom hogyan működik, ismerem a módszert, gyors, a megrendelő azt látja, hogy gyorsan szaporodnak a rajongók. De ezek a rajongók sok esetben azt sem tudják hol kötnek ki. Ezeket én nem értékelem igazi lájknak, mert nem tükröz érdeklődést, kötődést. A legtöbben a rajongók közül pedig aztán lustaságból ott is maradnak, de nem érdekli őket amit kommunikálunk feléjük, mert nem az ő terepük.Ezt a nézetemet Héjj Szilárd MarketingArc kollégám is osztja Minőség vagy a mennyiség számít? című bejegyzésében, amiből idéznék is egy lényeges gondolatot:

"Hiszen egy vállalkozás számára az a fontos, hogy tényleges ügyfelet vagy vásárlót tudjon elérni, azokat akik a postokat olvassák és aktívak, kommunikálnak a céggel. Erre csak az igazán lojális követők az alkalmasak"

A hvg.hu-n pedig Varga Ákos a  KÜRT Akadémia  képzésének közösségimédia-szakértője 10 csoportot különböztet meg, de ő nem említi a vásárolt lájkokat, ami meglehetősen érdekes.

Az általa törzslájknak nevezett típust lehet a legértékesebbnek tekinteni, a rajongói oldalak tekintetében, hiszen itt a gomb megnyomását lojalitásának kifejezésére használja az adott márka vagy személy iránt.

Megkülönböztet még kölcsönös, tudatos, jótékonyfelkértközös. ön-és, kapcsolatlájkot,is. Van még két olyan fajtája a Varga Ákos féle csoportosításnak, amit még külön kiemelnék.

Az egyik a nyerő lájk, azaz a nyereményjátékban való részvételért adott lájk, aminek szintén nincs sok köze a valódi lojalitáshoz, érdeklődési körhöz pedig úgy lehet közelíteni, hogy a nyereménytárgy vagy szolgáltatás ahhoz kötődjön, ami leginkább közelít az oldal jellegéhez. 

A másik amit külön szeretnék megemlíteni az a muszájlájk, ami tulajdonképpen kikényszeríti a lájkot ahhoz, hogy a felhasználó hozzáférhessen egy tartalomhoz. Varga Ákos szerint azonban a kikényszerített lájkokat a felhasználók közel fele azonban nem a tartalom elismeréséért teszi meg.

Összefoglalva: a törzslájkra érdemes törekedni, lehet nyerő vagy muszájlájkot gyűjteni, de lájkot vásárolni inkább látványos, mint hasznos.

És önmagában a lájk a népszerűséghez, a tényleges ügyfelek eléréséhez és megtartásához nem elég, még sok mindent érdemes figyelembe venni, de ez már a következő írás témája lesz.

Szólj hozzá!
Címkék: lájk Facebook

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr834871099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.