Marketingmoments

Ár, névjegy, levélpapír, számla...

2012. szeptember 15. 21:14 - Marketingmoments

Mi a közös a címben felsorolt dolgokban? Levinson, ugyanis az ő 100 pontjának a feldolgozását folytatom most, persze továbbra is csak kis adagokban, nehogy valakinek megfeküdje a gyomrát ezen a szomorú, esős hétfőn.

Akkor következzen most az árképzés. Levinson azt javasolja, hogy a konkurenciát figyelmebe véve döntsük el, hogy milyen árkategóriában kívánunk dolgozni (magas, közepes vagy alacsony). Az akkor adatok szerint a fogyasztók 14%-a mondta azt, hogy döntő tényező az ár.

A Trademagazin 2011-es magyar termékekről szóló írása szerint azonban inkább az ár-érték arány érdekli a fogyasztót.

Aztán még egy kicsit visszamentem az időben és ezt találtam:

"Az elmúlt esztendőben, már mi magyarok is tudatosabban vásároltunk élelmiszert, mint pár éve, derült ki a Szonda Ipsos 2009 decemberében készített felméréséből. Az egyre divatosabb –hazai és külföldi - élelmiszer expók néhány kiállítója azonban úgy látja, még mindig nem elsősorban a minőség, hanem az árfekvés alapján döntjük el, mi kerül a kosárba." Forrás: antalvali.com

Egyre inkább úgy gondolom, hogy ha Levinson most Magyarországon élne, a közepes árat törölné a fogalomtárából, mert az országból a középosztály törlődik szép lassan és itt vagy nagyon olcsó valami vagy nagyon drága, köztes kategóriára egyszer csak nem lesz közönség. Lehet, hogy most túl borús vagyok, mint az időjárás, de azt hiszem a híreket, elemzéseket olvasgatva, hogy nem csak én gondolom így.  

nevjegy4.jpgÚgy gondolom elég volt az árakból, jöjjön valami vidámabb. A névjegy, a levélpapír, a formanyomtatványok és számlák. Ez ismét egy olyan terület, aminek a fontosságát egyre többen felismerik, de még mindig van hová fejlődni. Kisvállalkozások hajlamosak ezt a területet kevéssé kihasználni. A névjegyen elsős sorban az elérhetőség szerepel, pedig ott a hátoldal, ami, hacsak nem 2 nyelvű a kártyánk, parlag felület. A logó szép megoldás, de kevés. Mitől vagyunk mi mások mint a többiek? Miért minket válasszon? Ezt jó esetben egyszer kitaláljuk és sok ezer alkalommal adhatjuk át mi és munkatársaink. A tegnap említett Feng Shui kapcsolat itt is megjelenik, mert akár ennek az alapelveit is figyelembe vehetjük egy sikeres névjegy megtervezéséhez.  Legyen minden munkatársnak, bíztassuk őket arra, hogy bátran adják át régi és új ismerőseiknek. A levélpapírral, formanyomtatványokkal és számlákkal is sokan találkozhatnak, sőt egyik az egyik kisvállakozásnál, ahol dolgoztam, még a postai csomagokra és borítékokra is ráírtam a szlogent, mert a postás is tud olvasni, a postán mellettünk sorban álló ügyfél is. Ha egyszerű a weboldal címe, akkor azt is fel lehet tüntetni. Darabonként talán 2 forintba került, mert egyszerű etikettcímkét raktunk a csomagokra, borítékokra. 

 A névjegy forrása: faczanyifengshui.com

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr344779397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.