Marketingmoments

100 pont régen és ma

2012. szeptember 14. 22:50 - Marketingmoments

Levinson Gerillamarketing című könyve az "utazókönyvem" továbbra is, bár mostanában nem haladok vele túl jól, részben, mert kevesebbet utazom, részben mert nagyon alaposan megcsócsálom az olvasottakat.

Legutóbb a 100 ponton rágódtam, ami a könyv írásakor fontos, kiemelendő újdonság volt, sőt gerillaeszköz, ma már csak egyszerű, hétköznapi, netán elcsépelt dologgá vált.

Az első,amit Levinson megemlít, mindjárt a név, a cég neve. Ez bizony még ma is fontos, mert egyáltalán nem mindegy, hogy Fapinty Bt. néven akarunk mondjuk kiváló, drága porcelánokat, minőségi konyhai kiegészítőket árusítani egy stílusos boltban, vagy inkább Boszorkánykonyhának nevezzük.

 A következő a rés a piacon, amit ma is figyelembe érdemes venni, és csak csak annyival egészíteném ki, hogy nem elég egyszer kitölteni a rést, figyelemmel kell kísérni azt, mert a rés tágulhat, és akár túl is nőhet rajtunk. 

Aztán következik a szín, az identitás, a logó, a szlogen, a csomagolás. Ezek már azok a dolgok, amik egyre egyértelműbbek a jelen vállalkozói számára. A cégek többsége rendelkezik valamiféle saját arculattal, az egészen kicsi vállalkozások is keresik a leginkább hozzájuk illő szlogent. Sőt ez nálunk magyaroknál már szép hosszú múltra tekinthet vissza:

"Amíg Ön alszik, a DARMOL dolgozik", illetve ennek népnyelvi kiegészítése:

"Reggelre kelve nadrágja telve", vagy modernizált verziója: "Amíg Ön durmol, dolgozik a Darmol".

A cég méretét is említi Levinson, de nem igazán foglal állást, mert a kicsi és nagy vállalkozásnak is megvan a maga előnye, és marketing szempontból ennek a két előnynek az ötvözése lenne a kívánatos.

fengshui_konyvelo_iroda.pngA dekoráció, enteriőr és ruházat is a lista elején tanyázik Levinson szerint, a 9. és 10. helyen. A bolt, iroda és munkatársak megjelenése meghatározza az ügyfelek véleményét, hozzáállását a vállalkozásunkhoz. Bár lehet, hogy nagyon elrugaszkodom a jelenlegi gyakorlattól, legalábbis a felvállalt gyakorlattól azzal a felvetéssel, hogy a marketinget, az enteriőrt és a Feng Shuit remekül össze lehetne kapcsolni. A Feng Shui nem misztikus, elvont vajákosság, hanem a térrendezés művészete, ami a harmónia megteremtésére törekszik. A harmónia és jó légkör pedig a céget hozzásegítheti a sikerhez.  Sőt, a korábban említett színnél, a megfelelő céges szín kiválasztásánál is segítséget nyújthat a 4000 éves hagyomány.

Meglehetősen elkalandoztam a címben említett 100 ponttól, de többet is szeretnék annál, hogy csak begépeljem őket, mint egy jó titkárnő, de a 100 pont egy bejegyzésben való szétcincálása pedig túl sok lenne.

Update: Még mindig foglalkoztat a Feng Shui és a marketing összekapcsolása, bár lehet, hogy ezzel éppen szembe megyek a trendekkel, mert az online felületek nem a legjobb területei ennek. Bár ha jobban belegondolok, nem is zárják ki teljesen egymást, hiszen a színek és formák ott is komoly jelentőséggel bírnak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr674778036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.