Marketingmoments

Levinson 10 pontja

2012. szeptember 09. 21:53 - Marketingmoments

Sajnos sokszor látom azt, hogy a kisebb vagy nagyobb cégek és vállalkozások csak belekapnak a marketingbe, aztán félbehagyják. Az is gyakori probléma, hogy ad hoc jelleggel csinálják, nincs mögötte a terv vagy koncepió. Jay Conrad Levinson nem tegnap írta a Gerillamarketing című könyvét, mégis rengeteg hasznos és időszerű dolgot tárgyal benne. 10 pontban foglalta össze, hogy miért kell folytatnia egy cégnek a marketingtevékenységét. Gyakran fogom még Levinsont idézni, mert szerintem őt a cégvezetőknek és a marketingeseknek érdemes ismerniük. Ma a 10 pontját osztom meg az olvasókkal.

JCLevinson.jpgTehát miért kell a folyamatos marketing Levinson szerint (a dőlt betűs sorokkal én kotyogok közbe) :

1. A piac folyamatosan változik. Új családok, új potenciális ügyfelek, új életstílusok befolyásolják a piacot. Az emberek jelentős része gyakran költözködik, rengetegen házasságot kötnek, változnak az életkörülmények. Ha leállítja a hirdetéseit, elmulasztja a kínálkozó lehetőségeket, kiesik a folyamatokból, kívülállóvá válik.

2. Az emberek gyorsan felejtenek. Gondoljon arra, hogy naponta több tonna információ zúdul mindannyiunkra. Az Egyesült Államokban a hirdetések hatásvizsgálata bebizonyította, hogy a marketinghez elengedhetetlenül szükséges az állandóság.

3. A konkurencia nem vonul vissza. Az emberek sok pénzt költenek a vásárlásaik során, és ha nem tudatosítja bennük, hogy Ön is jelen van a piacon, akkor máshol fogják elkölteni a pénzüket.

4. A marketing erősíti az identitást. Ha feladja a marketingjét, árt a hírnevének, a megbízhatóságról alkotott képnek, s passzívan lerombolja az emberek Ön iránt táplált bizalmát. Az okosan vezetett cégek akkor is tovább reklámoznak, ha rosszabbra fordulnak a gazdasági körülmények. A kommunikáció köteléke túl költséges ahhoz, hogy szeszélyes módon elvágjuk. 

5. A marketing elengedhetetlen a fennmaradás és a növekedés szempontjából. Nagyon kevés kivételtől eltekintve az emberek még a létezéséről sem fognak tudni, ha nem hallat magáról. Ha leállítja a marketingjét, rálép a megsemmisülés útjára. Ahogy marketing nélkül nem vághat ele egy üzletbe, úgy marketing nélkül nem lesz képes fenntartani üzleti tevékenységét sem.

Azok, akiknek a létezéséről szinte mindenki tud világszerte, pl. a Coca-Cola, vagy ellenfele a Pepsi, ők sem engedik meg maguknak, hogy leálljanak a marketinggel, sőt egyre kreatívabb és nívósabb reklámok készítésére törekszenek. 

6. A marketing lehetővé teszi az Ön számára, hogy megtartsa régi ügyfeleit. Számos vállakozás visszatérő ügyfelekből vagy továbbajánlásokból él. Mindkettőhöz a törzsvevők jelentik a kulcsot. Ha a törzsügyfelek nem hallanak Önről, hajlamosak lesznek elfelejteni.

A továbbajánlások már a szájreklám témaköre, amit más szerzők is tárgyalnak, külön könyvet szentelve neki, de erről majd később. Itt már olyan eszközök is helyt kapnak a marketingben, mint az ügyfelekkel való bánásmód, vagy az hogy többet nyújtsunk az ügyfélnek annál, mint amit elvár. 

7. A marketing ápolja a morált. Minden vállalkozó megtapasztalhatja, milyen jó hatással van a hangulatára, ha bebizonyosodik, hogy jól működik a marketing, amit folytat. A munkatársak moráljára ugyancsak jótékony hatással van az eredményesség. A marketing váratlan megszakítása ezzel szemben azoknak jelzésértékű, akik aktívan követik az Ön reklámtevékenységét. Nem lesznek sokan, de néhányan biztosan.

8. A marketing előnyös helyzetbe hozza azokkal a versenytársakkal szemben, akik felfüggesztették marketinges tevékenységüket. A nehéz gazdasági helyzet is nagyszerű előnyökkel járhat a marketinget tudatosan végző vállalkozó számára. Rákényszeríthet ugyanis néhány versenytársat a marketing felfüggesztésére - egyszersmint megadva Önnek az esélyt, hogy elhúzzon mellettük, és magához csábítsa az ügyfeleiket. Minden nehéz gazdasági helyzetben vannak nyertesek és vesztesek.

A nehéz gazdasági helyzet mindenkinek nehéz, de érdemes rálépni a gázra. Ez nem azt jelenti, hogy sokat költsünk reklámra, költsünk okosan és kreatívan. Mennyibe kerülhet egy jó kis vírusfilm leforgatása? Itt inkább az ötlet indítja be a terjedését és nem az előállítási költség. Remek példa a kutyasuli videója:

7 902 049 ember töltötte le a Youtube-on a mai napig.

9. A marketing lehetővé teszi üzlete további működését. Általános költségei még így is vannak: telefonszámlák, hirdetések az Arany Oldalakban, bérleti és/vagy eszközköltségek, valószínűleg bérköltségek, no és saját ideje. A marketing lélegzetvételhez juttatja.

10. Pénzt fektetett be, ami veszendőbe mehet. Ha feladja a marketinget, minden pénz elvész, amit hirdetésekre, reklámfilmekre, reklámidőre és -helyre költött, mivel a már felkeltett fogyasztói érdeklődés lassan elapad. Persze újraindíthatja a folyamatot, de ez azt jelenti, hogy ismét mindent elölről kell kezdenie. Ha nem tervezi üzleti tevékenységének végleges megszüntetését, ritkán bizonyul jó ötletnek a marketing teljes leállítása.

Nehéz gazdasági helyzetben pedig minden fillér számít, miért pazarolna bárki is?      

Update: 7.914.055 látogatója volt a kutyasuli videójának, tehát még mindig folyamatosan működik, megtalálják az emberek, ezáltal láthatják az elérhetőségüket és az eredményeiket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr154765299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.