Marketingmoments

Kastélyszállók és egyebek

2012. augusztus 21. 14:07 - Marketingmoments

kasteky_1.jpgMa csak este volt időm szemezgetni a világhálón. Mivel ma marketing-menedzsment vizsgám volt, még így utólag keresgéltem a marketing-stratégiák kapcsán mindenféléket. Sikerült rábukkannom  egy 2009-es cikkre, ami szerintem  még ma is aktuális. Szinte a teljes a cikket bemásolom most ide:

„Szellem a kastélyban,

összeesküvés a rejtekajtó mögött,

vagy a menekülő hercegnő cipellője…”

„Amikor a kicsi lányaimat faggattam arról, milyennek képzelnek egy kastélyt, azt a választ kaptam, hogy ott hercegnők éltek, és királyfik, és csoda elegáns estélyek, bálok és vigadalmak helyszínei voltak.

Persze, beindult a fantáziájuk, és annyira belelkesedtek, hogy egymást túllicitálva már a rejtekajtóknál, kincseknél, no meg, a kastély szelleménél tartottunk, amikor rájöttem, hogy bármennyire is komoly és racionális egy felnőtt, a gyermeki fantáziaképei, és a mesékből, illetve a történelemből hallottak miatt felnőtt korban is hasonlókat társítanak egy-egy kastélyhoz.

A vendégek azzal érkeznek a kastélyba, hogy keresik, mit rejtenek a falak, kik éltek ott, hogyan éltek, mi történt velük..

A Kastély más, mint egy szép „palota-formájú hotel”. Az érkezők nem csak azt várják, hogy ott jót pihenhessenek, jót ehessenek, wellnessezhessenek.

Oda sokkal inkább a hely szellemisége, a történelme titkai vonzzák a vendégeket.

…és lássuk be, most, hogy napjainkban a „bulvár” ekkora szárnyakat kapott, kíváncsiak a vendégek azokra az egyedi – akár pikáns - történetekre, amik ott, a kastély falain belül, a kertben, vagy körötte estek meg.

kastely2.jpgMi a baj a kastélyhotelek történeteivel?

Átfutottam hát néhány kastélyhotel honlapját, és kerestem ezt a sztorit. Vártam, hogy magával ragadjon, hogy elképzeljem, hogy látni akarjam a helyszínét…

Csalódottan kellett visszavonulót fújnom.

Azt találtam ugyanis, hogy a legtöbb kastély nem él a sztorizás vendégvonzó és kíváncsiságkeltő erejével. Legtöbbjük csak azt írja le, hogy ki és mikor építtette a kastélyt, minek használták a háborúban, és mikor lett felújítva egy rohamosabb pusztulás után.

Mi lehet „A” sztori?

Biztosan minden kastélynak van egy igazi érdekes sztorija, egy romantikus, vagy vicces, háborús, vagy szerelmes, lehet a becsületről, költőkről, híres emberekről…. stb.

pl: Lehet, hogy épp abban a kastélyban írta híres költeményét egy költő (mint József Attila a Lillafüredi Palota Szállóban), vagy lehet, hogy ott kérte meg egy romantikus ötlettel egy híres gróf a kedvese kezét. Vagy lehet, hogy ott háborús alakulatok állomásoztak, de létezett egy titkos rejtek folyosó, és azon ki-beszöktek, vagy, a kertben ültetett fát Rákóczi és az árnyékában vázolgatta a szabadságharc haditerveit…

Ha nincs tudomása ilyen sztoriról, akkor kreáljon egyet!

Az egyszeri legény története, az egyszeri gróf esete… stb, ott is megeshetett. Lehet népi legenda, vagy csak egy kreált történet, ami hihető, ami tanulságos, ami élvezhető. Az azonban fontos, hogy olyan történet legyen, amihez köthetők további „felhasználási lehetőségek”:

Mire jó ez a sztori?

Ez a legszebb az egészben: filléres ötlet, mégis vendégvonzó:

·         A sztori, ha érdekes, megadhatja a hely szellemiségét. Készíthetünk egy kis „múzeumi sarkot neki”, amit lehet fotózni, ami mellé állva a vendég is része lehet a fotónak. Jól jöhet a korhű jelmez, mint segédeszköz, és ez igazán nem kell, hogy százezres kiadást jelentsen, inkább csak egy kis kreativitást igényel.

·         vagy készíthetünk a sztorink nyomán ételkülönlegességet, amit szerepeltethetünk az étlapon pl: „Almássy gróf lánykérő levesét…” stb.

·          hozzáigazíthatjuk a szobák elnevezését, kikiálthatjuk a sztori szereplőinek a nevét a szobák nevének.

·         adhatja nyereményjáték alapját a történet, a szereplők, a helyszín.

·          Sőt! A helyszínen is építhetünk rá programot: kincskereséssel, jelmezes teadélutánnal…stb.

A honlapon kitéve a történetet, vendéget vonzhat a kíváncsiság, hogy láthassák a szálláskeresők a helyet, ahol valami izgalmas dolog történt egykoron. Innen azonban ki ne felejtse a hotel azokat a képeket ahol, és amiken már látszik az elégedett és játékos kedvű vendégek képe.

 A sztori kora, stílusa, jellege megadhatja a design-t is a honlaphoz, a levélpapírhoz, étlaphoz, kuponokhoz, voucherekhez.

 Számos rendezvényt, bált, szilveszteri mulatságot fémjelezhet.

..és még megannyi akcióban felhasználható, megfogható és ami lényeges: ELADHATÓ!

Összegzésképpen:

Megkülönböztet a sztori, kiemel a többi kastélyhotel közül, jelleget ad, amire lehet alapozni egy érdekesebb, egy különlegesebb marketinget." Eddig a cikk, melynek szerzője Farkas Erika, a forrása:http://marketingszoveg.hu

Azóta eltelt közel 3 év és én is rákerestem a kastélyszállókra. Úgy tűnik, a helyzet nem változott. Most sem találtam sztorikat. Ez a kérdés egyébként nemrég már felvetődött bennem, amikor egy amerikai filmet néztem, ahol külön fizettek azért a dokumentumért, hogy a ház szellemjárta, mert ez fellendíti a forgalmat. De médiumokról szóló dokumentum jellegű műsorokban is előfordult, hogy bizonyos szállodák, kocsmák nagyobb népszerűségnek örvendtek, ha szellemekkel is büszkélkedhettek. Amikor ezt említettem a páromnak, ő csak legyintett, ez Magyarországon úgysem működne. Talán olyan szélsőségesen, mint Amerikában, talán nem, de egy csipetnyi varázslatot talán lehetne hinteni a kastélyokra.

Meg kell állapítanom, hogy a vizsgaidőszakban nagyon lelkesen írtam a bejegyzéseket. De máshol is követek el néha ezt azt:

A szellemturizmus foglalkoztatott ez után az írás után is, így született egy másik, egy külföldre tekintő.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr464723169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2012.08.21. 18:36:14

Egyetértek! Egy jól tálalt story sikeres lehet!