Marketingmoments

Azok a '90-es évek

2012. augusztus 14. 15:33 - Marketingmoments

dream.jpg"A televízióban, és ezen belül különösen a reklámokban egy csodavilág, egy álomvilág tárult eléjük, lebbenő kelmék, színes ruhák, szép testek jelenítették meg a kapitalizmust a vágyak szintjén. Tehát én óriási szerepét látom a reklámoknak a 90-es évek elején abban, hogy selymesen elfogadtatták a magyar és az összes kelet-európai társadalommal, hogy itt kapitalizmus lesz. Ez néhány évvel később Oroszországban és a volt szovjet országokban megismétlődött. Mint említettem, a reklámok nemcsak eladni akarnak, hanem magát a fogyasztást akarják legitimálni azáltal, hogy összekapcsolják a boldogságot a fogyasztással. Ha megveszel egy árucikket, akkor olyan boldog leszel, mint a képen látható emberek - férfiak és nők -, erről szólnak a reklámok. Azt az ígéretet hordozzák, jelenítik meg, hogy a vásárlás aktusával boldogok leszünk, „boldogságot vásárolunk". És persze ez egy végtelen folyamat: mindig vannak új fogyasztási cikkek és szolgáltatások. Az egyik mobiltelefon után a másik, az egyik rúzs után a másik, és ugyanez a mosóporoknál is, az autókról nem is beszélve, amelyeket állandóan cserélgetni kellene. " - sajnos ezt nem állapítottam meg, hanem hanem dr. Sükösd Miklós szociológus-politológus. 

postabank maci2.jpgEgyébként ez most úgy került elő, hogy tegnap este óta tanulás közben, azaz amikor úgy nézek ki, mintha tanulnék, szóval ilyenkor a '90-es évek nagy slágereit kezdtem el hallgatni. Nem tudom ugyan milyen indíttatásból, de most jól esik. És most eszembe jutott, hogy akkortájt vajon mit és hogyan akartak eladni nekünk. Akkor még volt Postabank és hanyatt esett a maci a reklámban a kamattól, és a "Vissza a jövőbe" 2. része volt a premier. De hogy ki volt az a Piroska, akinek az első kazettája a '90-es évek elején jelent meg, hát arról fogalmam sincs, még halovány emlékem sem.
Megnéztem még néhány blokkot és és rá kellett jönnöm, hogy 10 éve már, hogy a csúcsmargarin a Ráma, a csodatampon a OB.

Az alábbi blokk szerintem remekül visszaadja a korszak jellemző hangulatát.

 A 80-as évek aranyos bugyutasága már eltűnt, de a még mindig egyszerűek a filmek, elsősorban a technika miatt, kevesebb a látványelem, mint a mostani reklámokban, és még kevésbé lendületesek a spotok. 

Vajon 10 év múlva a mostani reklámok helyét milyen reklámok váltják majd fel?

Azóta már sok vintage reklámplakátot megnéztem, összegyűjtöttem, és némelyik már a '40-es években meglepően modern felfogással és stílussal rendelkezett, például a Bulova órák hirdetései. De továbbra sincs semmilyen vízióm arról, hogy milyen reklámok lesznek majd az űrkompokon.

Szólj hozzá!
Címkék: reklám Postabank

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr754712112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.