Marketingmoments

Fotók a hírfolyamban

2017. április 07. 15:49 - Marketingmoments

Magánvélemény

Már rég írtam bejegyzést, főként olyat, ami a kisvállakozóknak szól, pedig a munkáim általában ilyen cégekhez kötnek. Tegnap azonban felvetődött egy dolog az egyik megrendelőmnél, és mivel tartok tőle, hogy ez másoknál is probléma lehet, megosztok róla néhány gondolatot.

Teljesen megértem, ha egy alkotó vagy forgalmazó sok mindent szeretne megmutatni a készletéből, hiszen elsődleges szempont az értékesítés, másodsorban pedig meg akarjuk mutatni, amire büszkék vagyunk, ami új, stb. Ez érthető érzés. Azonban azt nem tartom helyes taktikának, ha egy bejegyzésbe, ami a hírfolymba posztolunk belgyömöszölünk 30-40 képet.

Hogy miért?

1. a kedves érdelődő türelme véges, nem biztos, hogy végig fogja kattintani mind a 30 fülbevalót vagy 40 bébiholmit, bármilyen szép és kívánatos is, illetve aki mobileszközről nézi az oldalt például tömegközlekedésen, az is kiizökentheti, hogy le kell szállnia, és kicsi az esély, hogy visszamegy a félbehagyott képsorhoz, pedig lehet, hogy az általa rég keresett dolog a következő képen lett volna...

2. ha napi több kis posztot rakunk ki, betartva az "illemet", hogy minimum 2 órát várjunk a posztok között, akkor a követők idővonalában többször jelenhetünk meg (én továbbá azt a szerkesztési elvet szeretem, ahol a téma is megengedi, hogy 1 szórakoztató 1 "eladós")

3. a csúnya szóval "dislike" esélyét is növelhetjük, hogy túlságosan sok információt borítunk egyszerre a követőkre, de ezt érdemes lenne alaposabban tanulmányozni, összevetve egy túlterhelt napot az akkor keletkező leirtkozások számával

4. több kép, több reakció, több kérdés - amit egy képdzsungelben nehezebben követünk, nem reagálunk időben, vagy akár át is siklunk fölötte, ezzel megnehezítve a saját kommunikációnkat a potenciális ügyfelekkel, illetve magára az oldalra sem vetünk jó fényt vele.

Ha nagyon beharangoznánk egyszerre sok dolgot, inkább készítsünk kollázst, amit online, ingyen megtehetünk több oldalon is pl. Fotor.com, Befunky.com, Picmonkey.com, hogy csak néhányat említsek. Ha kollázst felrakjuk beharangozónak, utána lehet szépen adagolni a teljes információkat a termékekről. A kollázsokat a reklámokban is tudjuk használni, itt például a tavaszi kislány sapkákat rendeztük olyan formába, ami szépen jelenik meg a reklámcsíkban.

sapi_koll_lany.jpg

Azt hiszem mára ennyi....

Szólj hozzá!

300 spártai a londoni metrón

2016. október 14. 17:38 - Marketingmoments

Képes összefoglaló egy látványos flashmobról

A londoni metró utasait meglehetősen sokkolta, amikor a csúcsforgalomban a metrón, bőr ágyékkötős, gladiátor köpenyt viselő izmos, lándzsákkal és pajzsokkal felszerelt fiúkkal, „igazi” spártaiakkal találkoztak.

A katonák ellepték a mozgólépcsőket, kacérkodtak a lányokkal és szórakoztatták az utasokat.

Szerencsére, ebből a szokatlan csapatból senki harcolt, és így minden túlélte az akciójukat.

A metró "spártai" támadása egy remekül sikerült flashmob volt csupán, ami a „300: Rise Of An Empire” (300: a Birodalom hajnala) című film DVD megjelenésére hívta fel a figyelmet.

flash1.jpg

flash2.jpg

flash3.jpg

flash4.jpg

flash5.jpg

flash6.jpg

flash7.jpg

flash8.jpg

flash9.jpg

flash10.jpg

flash11.jpg

flash12.jpg

Forrás: adme.ru

Szólj hozzá!

Mark Twain, aki erényt kovácsolt a hibából

2016. október 06. 15:21 - Marketingmoments

twain_mark.jpgA reklámokat sokan utálják, de sajnos nélküle egy vállalkozó sem számíthat áttörő sikerre. Így volt ez már századokkal ezelőtt is. Az alábbi kis történet is erről szól.

Mark Twain (1835-1910), a neves amerikai író pályafutása elején egy folyóirat szerkesztője volt. Történt egy napon, hogy a szerkesztőségbe fura levél érkezett, Mark Twain címzéssel. A feladó egy távoli kisvárosban élő kereskedő volt, aki soraiban
 kifejtette, hogy a Mark Twain által szerkesztett lapban - amelynek lelkes olvasója volt - egy alkalommal egy pókot fedezett fel. A levélben feltette a kérdést a szerkesztőnek, hogy a lapok között talált pók vajon ezúttal szerencsét vagy szerencsétlenséget jelent? Mark Twain a másnap megjelenő lap szerkesztői rovatában megadta a választ: „Kisvárosi kereskedőnek: az újság lapjai között pókot találni sem jót, sem szerencsétlenséget nem jelent. A kérdéses pók azért tekintete át a lapot, hogy megkeresse, vajon melyik kereskedő nem hirdet a lapunk hasábjain, aztán odamenjen, és annak a kereskedőnek az ajtajára szőjön halót magának, mert biztos, hogy egész életében senki nem fogja nyugalmát megzavarni”

Forrás:  Végvári László: Híres emberek, érdekes történetek Vagabund Kiadó

Szólj hozzá!

Mese a kisboltokról

2016. szeptember 22. 17:26 - Marketingmoments

bolt.jpgEgyszer volt, hol nem volt két kis bolt. Az egyik fővárosi, a másik kisvárosi. A áruválaszték mindkettőnél széles volt, de némileg eltérő. Mindkét tulajdonos úgy gondolta, hogy bizony a weboldal és a Facebook oldal manapság bizony szükséges. Neki is futottak mindketten. Történetesen mindkettőjük számára a Marketingmoments készítette el az oldalt is, a Facebook oldalt is. Volt is nagy öröm, hogy nekik már ilyenjük is van. De a tulajdonosok hozzáállása teljesen különböző volt a folytatást illetően. A budapesti bolt úgy gondolta, hogy az oldalak létezése önmagában elég ahhoz, hogy megismerjék, nem tartotta fontosnak a rendszeres tartalomfeltöltést, a reklámról hallani sem akart. A vidéki kis bolt nem állt meg az első lépés után, folyamatosan frissítjük a Facebook oldalt, alacsony költségvetésű, de folyamatos kampánnyal építjük az ismertséget. A vidéki bolt szépen gyűjti a követőket, naponta több érdeklődő üzenet is érkezik a potenciális vásárlóktól, és bár lényegesen később indult a Facebookon, már 10-szer annyian követik, mint a fővárosit. De az oldalak szerkesztője csak kíváncsi volt, hogy az áruválaszték vagy a hozzáállás számít-e. A saját szakállára tett egy próbát a fővári bolttal. Feltöltött egy új árut és mindössze 100 Ft/nap költséggel kiemelte a bejegyzést. És hopp már jött is egy érdeklődő...

A mese tanulsága: attól, hogy van Facebook oldalunk és weblapunk, de ennél a pontnál megállunk, nem fognak jönni az érdeklődők. Foglalkozni kell vele, építgetni. Már napi 100 Ft ráfordítással újabb és újabb potenciális vevőket érhetünk el. A közösségi média és a weboldal magára hagyva nem tud csodát tenni, bárhogy szeretnénk.

A fotó illusztráció.

Szólj hozzá!

Énmárka sztorik

2016. augusztus 25. 15:56 - Marketingmoments

Borisz Jelcin

jelcin.jpgJelcin második választási kampányának reklámanyagához tartozott egy brosúra is, amelyben az elnök önmagát interjúvolta meg.

Az egyik kérdés, amit Jelcin feltett magának, így hangzott:

- Igaz-e, hogy alkoholista vagyok?

A válasz: - Ha igennel válaszolnék, az nem lenne igaz. Ha viszont nemet mondok, az sem lenne igazán meggyőző, Különben sem hinné el nekem senki, és még azt is mondanák, hogy milyen orosz vagy te, Borisz Nyikolajevics, ha még inni sem tudsz! Vagyis a legjobb az, ha azt mondom: nem vagyok alkoholista, de jól tudok inni.

A történet forrása: Hallók Ákos Híres emberek- Érdekes és különös történetek (Vagabund Kiadó)

Szólj hozzá!

Fotókról kisvállalkozóknak

2016. július 03. 00:14 - Marketingmoments

Néhány gondolat saját tapasztalatokból

A felmérések szerint a vásárlást befolyásoló egyik legfontosabb tényező webshopoknál a kép és csak azt követi a részletes leírás. Nekem is meggyűlik a bajom a termékfotózással, mert ez is egy külön szakma, de szorgalmas gyakorlással elfogadható eredményt tudunk elérni. Érdemes a fotós oldalakon olvasgatni kicsit, jó ötleteket kaphatunk a háttérről, világításról.
Érdemes lehet a képet ellátni a logónkkal vagy nevünkkel. Ez segít az ismertség növelésében és a visszaélések megelőzésében is, én inkább az előbbire alkalmazom, nem szeretem ha a termékre rácsúszik a felirat, de ezt mindenki maga döntheti el. Az alábbi képre egyszerűen PowerPointban raktam rá a feliratot.

logos.jpg
Feldobhatjuk a képeinket úgy is, ha kollázst készítünk. Erre számos ingyenes lehetőség is van a hálón, én leggyakrabban a fotor.com és befunky.com oldalakat használom, itt már az  ingyenes lehetőségekkel is csinos kompozíciókat rakhatunk össze. A kollázs nem csak termékfotókból állhat. Egy termék mellé odakerülhetnek a vele harmonizáló képek, főleg a színvilág lehet meghatározó. De az elkészítés lépéseiből is összeállhat a nagy kép.

Ez egy karácsonyi előtti kép a Facebook oldalamról.

kekangyal.jpg

Érdemes két stílusú képanyagot készíteni, az egyik a webshopba, ahol letisztult a háttér, a fókusz a terméken van, és néhány "hangulatképet" amit a Facebookon és az Instagramon tudunk inkább használni. A közösségi felületek szerintem megkívánják a kreatívabb tálalást, főként egyedi termékek esetében.

Szólj hozzá!

Bill Gates és Leonardo da Vinci

2016. május 24. 20:29 - Marketingmoments

gates.jpgAkad néhány érdekes időzítés az üzleti világban, ami ugyan nem tekinthetünk a szó klasszikus értelmében reklámnak, de bizony felkelti a közvélemény figyelmét. Ez a történet is erről szól.

Bill Gates, a Microsoft cég alapító-tulajdonosa 1994 novemberében a Christe's aukciós ház árverésén potom 30 millió dolláros leütési áron, a világon valaha kéziratért adott legmagasabb összegért vásárolta meg az úgynevezett Hammer-kódexet, melynek Hammer- kódex, másnéven Codex Leicester központi témája a víz és a geológia és Leonardo da Vinci utolsó magánkézben lévő kézirata.

hammer.jpg

Gates a vásárlás világsajtóban mindenhol megjelent híre után azonnal bejelentette, hogy ő volt a vevő - és minő véletlen, éppen akkor, amikor a Microsoft legújabb kampánya beindult. Nekünk, földi halandóknak elkepesztően soknak tűnik a nagyjából 8,7 milliárd forintnak megfelelő vételár, Gates azonban másképp vélekedik erről: „Ahhoz képest, hogy a reklámkampány költségei meghaladták a 100 millió dollárt, a Leonardo szinte ingyen volt A bakancslistámon már csak egy dolog szerepel: nem szabad meghalnom!" - viccelődött egy interjúban.

A történet forrása: Hallók Ákos Híres emberek- Érdekes és különös történetek (Vagabund Kiadó)

Szólj hozzá!

Játékszervezés, alapok

2016. február 19. 09:39 - Marketingmoments

Egyértelműen az a véleményem, hogy játékot szervezni ėrdemes, nem véletlen, hogy a nagy márkák is élnek ezzel az eszközzel. De a játék megszervezése igėnyel némi körültekintėst, hogy nehogy kellemetlenség,  vita vagy büntetés legyen belőle.
Nézzük most a Facebookon lebonyolítható játékot.
gift.jpgElső dolog a megfelelő ajándék, vagy ajándékok kiválasztása. Ha kisebb terméket készítünk vagy forgalmazunk, akkor egyszerű a dolgunk, a nyeremény lehet termék (egy vagy több) vagy nyereménycsomag. De soha ne nézzük le rajongóinkat, ne legyen nevetségesen kicsi a tét (egy nyalókáért ne várjunk lájktengert). Ha nagyobb értékű a termékünk, adhatunk pl. kedvezménykupont, de itt se legyünk nagyon szűkmarkúak. Szolgáltatás esetén is szóba jöhet a kupon, vagy egy ingyen szolgáltatás, profiltól függően.
Ha kitaláltuk mit sorsolunk, döntsük el hány napos legyen a játék (10 nap körül talán a megfelelő, vagy kevesebb).
Az igazán kényes pont a miként.
Legyen világos a részvétel feltétele, mit kell tenni, ki vehet részt benne (pl. csak belföldi vagy külföldi magánszemély is játszhat), lehet-e valamivel duplázni az esélyt. Legfrissebb tapasztalataim alapján azt is érdemes jelezni, hogy mi jár kizárással. Azt is meg kell adnunk, hogy majd hogyan választunk nyertest. A sorsolást javaslom, amihez én általában a random.org oldalt használom.
A Facebookon a szimplán lájkold és oszd meg játékok nem minősülnek szabályosnak. Érdemes valami csavart tenni a történetbe: egy kérdést, tippelést, amiből még esetleg hasznos következtetésekre jutunk.
Ha megjelöltük a sorsolás napját, ha egy mód van rá, ragaszkodjunk hozzá. Ha sorsoltunk, tegyük közzé a nyertes nevét, a továbbiakat egyeztessük inkább üzenetben.
Az a legjobb, ha a nyertes a nyeremény átvétele ír néhány szót az oldalunkra.
Hogy milyen gyakran élünk ezzel az eszközzel, az rajtunk múlik. Jellemző, hogy a játékok fellendítik az oldal forgalmát, emelik a lájkolók számát. Figyeljük meg az arányokat, mérlegeljünk, hogy mit enged meg a zsebünk. A játék, mint a marketingeszközök többsége hosszabb távú befektetés is.
Sok sikert!

Szólj hozzá!

Facebook oldal egészen kicsi cégeknek

2016. február 18. 18:06 - Marketingmoments

muhely.jpgLehet, hogy a marketingesek egy része meg fog kövezni azokért a gondolatokért, amiket most leírok,  de nem baj. A vélemény szabad.
Szóval a jó Facebook oldalnak van egy titka szerintem, a szeretet. Különösen igaz ez a kézműves kis vállalkozásokra, apró családi manufaktúrákra.
A követőinkre ne potenciális pénzforrásként tekintsünk, hanem mindenekelőtt az embert lássuk, tiszteljük és szeressük. Lehet, hogy furcsa gondolat, de könnyebb úgy gondoznunk az oldalt - szándékosan használom a gondozás szót - hogy  arra gondolunk első sorban, hogy tetszeni fog-e a tartalom és okoz-e valamiféle örömöt. Például a kép gyönyörködteti a szemet, az idézet megérinti a lelket. Persze nem kell csak ilyen dolgokat posztolni, nem kell "nyálasnak" lennie az oldalnak, létezik arany középút.
foto.jpgAzt hiszem egy hangulatos, érezhetően szeretettel készült oldal sokkal jobban vonzza a látogatót.
A kisvállalkozások esetében nem feltétlenül az akció ad el, hanem az egyediség, az, hogy valami személyre szólóbbat tudunk adni, a vásárló akár közvetlenül a termék készítőjétől kérdezhet.
Megoszthatunk a termékeken kívül műhelypillanatokat, kérdezhetünk a követőinktől az új ötleteink kapcsán.
Ja és a játék.  Az emberi természetből adódóan szeret játszani és szeret nyerni. Érdemes játékot hirdetni, de körültekintően. Erről majd egy következő bejegyzésben részletesebben is írok, mert külön bejegyzést igényel.

Képek: pinterest.com

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Facebookon is: Marketingmoments

Szólj hozzá!

Minimál, pasztellben

2016. február 18. 12:07 - Marketingmoments

Super Magic Friend design stúdió létrehozott egy minimál stílusú brandet, a Minerals Natural Care márka részére. A termék tinédzserek és fiatal nők számára készült, 100% -ban természetes ásványi anyagokból, minden bőrtípusra. A csomagolást azok az ásványok ihlették, amelyeket a termékek készítése során felhasználnak. Nem vagyok nagy rajongója a minimalista dolgoknak, de ez a csomagolás elnyerte a tetszésemet.

min1_1.jpg

Forrás: inspirationhut.net

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Facebookon is: Marketingmoments

Szólj hozzá!