Marketingmoments

Oldalgondozás a Facebookon

2012. december 27. 21:38 - Marketingmoments

facebook.jpgA vállalkozások Facebook jelenléte egyre erősödik, érdemes lépést tartani velük. Aki nagy az nem engedheti meg magának, hogy ne adjon teret a rajongóinak, aki kicsi, az pedig azért nem engedheti meg magának, hogy ne legyen ott, mert kiváló reklámlehetőséget szalaszthat el.

De maguktól nem jönnek a rajongók és nem maradnak ott, az aktivitásukat is ki kell váltani. Az oldalak szerkesztése során összegyűlt tapasztalatainkból osztanék meg néhányat, persze a teljesség igénye nélkül és csak általánosan nagy vonalakban vázolva a lehetőségeket.

Esetünkben befolyásoló tényező a megrendelő kívánsága, hogy milyen jellegű tartalmakat szeretne, vagy éppen mit nem szeretne az oldalra. Ezt maximálisan igyekszünk tiszteletben tartani, de az soha nem szabad elfelejteni, hogy az oldal nem a cégvezetésé, hanem a rajongóké, azért elsősorban nekik tetsző és az oldal tematikájához illő postokat kell kiraknunk. Egy másik kérdés, hogy mit tart méltónak a cég képviselője. Ami mindenki számára kerülendő az a lájkvadász vulgáris, ízléstelen vagy éppen sokkoló kép és videó anyag. Ezeket csak akkor használjuk, és akkor is csak mértékkel, ha például a drogfogyasztástól akarjuk elrettenteni a látogatókat. Nem kell minden áron lájkot gyűjteni.

Ami a népszerűségi listákat vezeti a Facebookon, az a képes tartalom, abból is a cuki és szép (állat, táj, sütemény, festmény), valamint a borzongató, netán megríkató kap sok megosztást. A nagy ötletek, látványos, trükkös képmegoldások is igen sok megosztást érnek meg. Állandóan visszatérő trend az idézetek és viccek kategória. Mind a képeknél, mind az idézeteknél ügyesen be kell határolni, hogy hol vannak kapcsolódási pontok az adott oldallal. Ha jól célzunk, akkor több száz megosztást eredményez, ami természetesen viszi magával az oldalunk nevét is.  A jól sikerül rövid írások, tanulságos történetek vagy „tudtad-e” kicsit ismeretterjesztő jellegű cikkecskék is kapnak megosztást. Tudjuk, hogy vannak a felsorolt tartalmak között vannak elcsépeltek, ezért ha lehet, törekedjünk az egyéni hangvételre, több száz igényes képet, idézetet, ismereterjesztő anyagot találhatunk.

A kisebb cégek nem rendelkeznek elegendő aktuális, érdekes saját tartalommal, amivel rendszeresen frissíthetünk, ilyenkor válasszuk a témakörben maradást, szemezgessünk profilunkhoz illő cikkekből, belevonhatjuk a tartalomba az aktuális ünnepeket, eseményeket. A politikát célszerű kerülni, mert fölösleges torzsalkodást szíthat (persze itt a célzottan politikai oldalak kivételek).

A Facebook oldalak szerkesztését, frissítését üzemeltetésnek szokták nevezni, mi a gondozásnak hívjuk, mert igyekszünk a „törődő kommunikációt” megvalósítani, figyelni a csatlakozók reakciójára, válaszolni a felvetésekre, hozzászólásokra. Reagálni kell arra, ami azoktól érkezik, akiknek el akarjuk adni magunkat, cégünket, termékünket.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr924984096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.