Marketingmoments

Levinson tippjei (folytatás)

2012. szeptember 15. 22:36 - Marketingmoments

Kicsit elmaradtam a bejegyzésekkel, még Levinson 100 pontjának sem értem a végére. Most újabb pontokat veszek elő a 100-ból.

citylight 02.jpgA külső és belső plakátok - ezeket Levinson még gerillamarketing ötletként említi, a mai vásárló pedig már annyira megszokta, hogy többségük az ingerküszöbüket sem éri el. Talán egy biztos befutó maradt, az "AKCIÓ" feliratú, de ezt már egy korábbi bejegyzésben is jeleztem, ha túlzásba visszük, akkor többet árt mint használ. Egyébként ami még a belső plakátok  ellen szól, nem igazán van hely a kirakásukra, gyakorlatilag csak a szupermarketekben van rá elég tér. Alig tudok most gondolatban felidézni olyan boltbelsőt, ahol elegendő hely a plakátok számára. Esetleg a butikokban a kirakatban akad hely. A drága helyek a design elemek miatt nem tudják hová kitenni a plakátokat, az olcsóbbak pedig inkább a helykihasználásra törekszenek, ott ezért nem marad hely a plakátoknak.

A következő javaslata azonban valóban jól használható. Lehet, hogy sokan nem tekintik marketingeszköznek a nyitvatartást, pedig az. Levinson szerint, ha az engedélyezett időszakon belül akkor is nyitva tartunk, amikor a konkurencia bezár, jelentős forgalomtöbbletet érhetünk el. Igaz, hogy manpság szinte reggeltől estig lehet vásárolni, de a józan paraszti ész és a vásárló oldaláról nézve valóban vonzó tud lenni egy olyan szakbolt, ahol van időm és lehetőségem munka után is vásárolni. Mivel sem reklámot, sem ellenreklámot nem célom csinálni a cégnek, nem írom ki a nevüket, de példaként megfelelőek. Tehát X Kft rövidáru kis- és nagykereskedelemmel foglalkozik. Nagy divatja van a különböző hobbiknak, virágzanak a hobbiboltok, ők általában minimum este hatig nyitva vannak. X Kft sok olyan holmit tart, ami a hobbivarrónőknek, kötni-horgolni szeretőknek, gyöngyözőknek jó árban lévő, minőségi alapanyagot biztosít. De ők csak 8.00-16.00 között vannak nyitva munkanapokon. Elhiszem, hogy a nagykereskedelmi mennyiség hozza nagyobb bevételt, de miért dobják ki a kisebb bevételt az ablakon? 2-3 hölgy szokott unatkozni a pult mögött, őket most inkább nem minősitem, tehát ha ügyesen osztja be a munkaidőt a tulaj, nem is kell több munkaerőt fölvennie, a bolt egyébként alapvetően önkiszolgáló. Ha legalább este hatig lehetne ott vásárolni, biztos vagyok benne, hogy sok hobbimániás szokna át hozzájuk. Ez csak egy példa arra, hogy valóban jelenthet többletforgalmat a megfelelő nyitvatartás.

A munkanapok kapcsán is meglehetősen eljárt az idő Levinson tanácsai fölött, a boltok, szolgáltatók többsége szombaton is nyitva tart.

A telefonálási viselkedéskultúra megint olyan téma, ami mindaddig időszerű lesz, amig az emberek használnak telefont. A mobilok elterjedésének pedig az a hozadéka, hogy egyre többen, egyre többet telefonálnak.

Tonk Emil a magyar viszonyokat ismerve ilyen előnyöket és hátrányokat lát:

Előnyei:
- Gyorsan kapcsolatba lehet kerülni a partnerekkel
- Időhatékony
- Hatalmas távolságokat át lehet hidalni
- Interaktív
- Fel lehet készülni a hívásra kulcsszavakkal, kérdésekkel

Hátrányai:
- A telefon sokszor személytelen
- Sok a félreértés - és ha a a vevő nem ért jól téged, nem fog döntést hozni
- Költséges
- Nem lehet egyszerre több embert megkeresni telefonos ajánlattal
- Egy személyre átlagosan 1-5 hívás jut, mire biztosan tudsz vele beszélni

Levinson felsorolása meglehetősen véletlenszerű, mert a telefonálás után nem a kiszolgálás, vagy az ügyfélre szánt idő következik, hanem a tisztaság. De ez a tényező is örök érvényű, mint az a megállapítás is, hogy a rendetlenség forgalomkiesést okoz, mert az ügyfelek arra következtethetnek, hogy a hanyagság az egész vállakozást jellemzi. Az is változatlanul igaz, hogy a tisztaság, a rendezett környezet bizalmat kelt.

A telephelyet csak futólag említi, mert bár fontos a jó elhelyezkedés, 99 további ponttal kell számolnunk.

Eddig 21 pontot sikerült többé-kevésbé megvizsgálni, a többi is hamarosan következik.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr464779512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása