Marketingmoments

Gerilla fegyverek: assvertising

2012. szeptember 04. 22:37 - Marketingmoments

A hétvégémet ilyen furcsa szavakkal töltöttem. Ha egyszer beleásom magam valamibe, nehéz kirángatni. Tegnap is csak a határidő miatt függesztettem fel a keresgélést. Ugyanúgy, mint a korábbi direct mail anyagnál itt is találtam nagyon érdekes dolgokat. Papp-Váry Árpád írásait egyénként imádom, káprázatos stílusban tálal fel hasznosabbnál hasznosabb információkat, egyszerűen nem lehet letenni némelyik könyvét, mint JPÉ marketinget. Na, szóval Papp-Váry "Marketing a gyakorlatban" című könyvében más csemegék mellett szó volt az "assvertising" nevű reklámeszközről is, ami persze a gerilla fegyvertárba tartozik. Ha lefordítjuk, annyit tesz: "fenékreklám". És ez nem vicc. A GfK Hungária 2007-es kutatását hozza példának Papp-Váry, amely során átlagos fogyasztókat vizsgáltak, úgy 20-25 főt, hogy mit látnak meg a reklámüzenetekből. A mobil szemkamera egy átlagos nap során mérte, hogy mit vesz észre a viselője. Az eredmény: a férfiak számára a női mell és fenék, a nőnek pedig a férfihátsó lenne a legjobb reklámhordozó! (Aki nem hiszi, utánaolvashat: Dr. Papp-Váry Árpád fent említett könyve, 273.oldal).

De! Azt a rész is fegyelembe kell venni, mely szerint ezt az eszközt azért nem minden márka alkalmazhatja sikerrel."Önmagában ugyanis nem elég, ha felkeltjük a figyelmet (attention). Az üzenetnek és a kreatív megvalósításnak illeszkednie kell a márkához, ki kell fejeznie annak másságát, egyediségét, pozicionálását."

Sajnos a könyv arról nem mesél, hogy mégis milyen terméktípus számára lenne megfelelő ez a forma. Rákerestem a szóra, és ki is gyűjtöttem néhány fotót, hogy milyen márkák éltek ezzel a lehetőséggel.

kodak.jpg

 A Kodak a tollat felszedegető hölgy fehérneműjén hirdet.

tire_assvertising_1.jpg

assvertising_1.jpg

Ezen a két képen már szó szerint fenék reklámot látunk, a hölgyek bőrére került az üzenet.

A Kodak részéről meglepő volt ez az eszközválasztás. A második kép talán jobban illeszkedik, egy oroszországi autós kiállításon  készült a kép, és úgy érzem ott rendben van, a férfiak közül biztosan sokan megnézték, a kerék mintája is ötletes. Itt már csak az a kérdés, hogy jó-jó sok pasi látta, de hány emlékszik rá, hogy mit reklámozott? A harmadik fotó ezt illusztrálja, mert ott látszik a "közönség" arca is.

Gondolkodtam azon, hogy mit lehetne női illetve férfi hátsókon hirdetni.

Fogyasztószert biztosan, mondván az XY szertől ilyen formás, ezt főleg női fenékre tudom elképzelni. A férfi fenékre egy konditerem reklámját, vagy más, sporttevékenységet lehetne elhelyezni. A női mell remek hirdetési felület lehet a plasztikai sebészek számára. A szeméremsértés elkerülendő, persze feszes pólóba bújtatva. Most hirtelen ennyi jutott eszembe, de várom a javaslatokat.

Nos, a fenékreklám bebizonyította a sikerességét. A blogomban nagyon sokáig vezette a népszerűségi listát, sőt a reklamipar.hu is átvette. Akkor még két hónapja sem volt annak, hogy elkezdtem a blogot, így érthető volt az örömöm. Azóta történt már egy és más, de még most is jól esik visszagondolni erre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr124755753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása