Marketingmoments

Bolhapiac

2012. augusztus 21. 13:24 - Marketingmoments

bolha.jpgTegnap, hazafelé jövet sok-sok lomdomb mellett haladtam el, tavaszi lomtalanítás volt. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy minden kupacnak volt "őrzője", de a rengeteg, még használható holmi és a tavasz zsongása eszembe juttatta a bolhapiacok utánozhatatlan hangulatát. És míg hazasétáltam, azon gondolkodtam, hogy ha bolhapiacra megyek, ott mindig szép számmal akad eladó és vásárlóközönség is, de nem emlékszem rá, hogy valaha láttam volna bolhapiacot reklámot. Kíváncsiságból "rágugliztam" de csak cikkeket találtam. Úgy tűnik, hogy a bolhapiacok a Word-of-Mouth, azaz szájhagyomány útján terjedő reklámok remek példái.  Csak a nem rendszeresen  megrendezett bolhapiacokról készülnek plakátok. De vajon miért? A kérdésemre a választ a Nők Lapja Café flohmarkt_2.jpgegyik cikkében találtam meg (nlcafe.hu).  "A használtcikk-piacokért vagy lelkesedik valaki, vagy zsigerből utálja őket, átmenet vagy közönyös álláspont nincs." Az idézett mondatból következik, hogy miért ismerik az emberek a bolhapiacokat, mert a lelkesedőt mesélnek az élményeikről, pozitívan, mert egy-egy jó vásár örömmel tölti el őket, ezt pedig megosztják másokkal. Bár itt nem beszélhetünk márka kisajátításról, mégis valami hasonló megy végbe. Kötődés alakul ki piac és a vevő között. Én is nagyon szeretem a bolhapiacokat, de azt hiszem én sem tudnám megmagyarázni, hogy miért. A hangulat, a kincskeresés, a retró tárgyak, ami sok emléket idéznek, nem tudom flohmarkt_1.jpgmi vonz inkább. Talán hétvégén fel is kerekedek egy kis kincskeresésre.

Miközben a bolhapiacról írok, feldereng bennem a híres/hírhedt  Négy Tigris piac képe. Ott általában kifejezetten nagy forgalom van. Évek óta cikkeznek róla, hogy felszámolják, már nem olyan sikeres, stb. Ha marketingtevékenységről lehet szó a piac esetében, maximum a negatív reklámról beszélhetünk, mégis sokak hétvégi programja a ruhatárfelújítás Négy Tigris módra. Ebben az esetben egyértelmű, ez a legolcsóbb forrás, ahol trendi cuccokat lehet szerezni, ez indokolja a szájhagyományt.  

A zöldségpiacokról majd később...

Portobello .jpg

flohmarkt_3.jpg

Azóta, a tavaszi lomtalanítás óta valóban írtam már a zöldségpiacokról is. A bolhapiacok varázsa azóta sem csökkent, legfeljebb kevesebb időm van kimenni, illetve meggondolom, mit vásárolok, hogy nehogy gyűjtögetővé váljak, elég, ha reklámokat gyűjtögetek. Persze ide is került néhány kép még a korábbiak mellé.

Szólj hozzá!
Címkék: bolhapiac

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingmoments.blog.hu/api/trackback/id/tr844723112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása